תיירות

מטוס התרסק לאחר שנוסעיו הזהירו גולש מכריש עצום

דולפינים ניסו 'לדחוף' גולש אוסטרלי לחוף, בזמן שעקב אחריו כריש בגובה של כ-6 מטרים. מטוס שעקב אחר הדולפינים מלמעלה, הנמיך כדי להזהיר את הגולש

מערכת ice |  1
כריש (צילום pixabay)

דולפינים ניסו "לדחוף" גולש אוסטרלי לחוף, כשכריש בגובה 6 מטרים עקב אחריו בים. הגולש, ביל באלארד, הבחין שהדולפינים שניזונו מנחיל של דגי סלמון באזור, מתנהגים אחרת מהרגיל. הוא סיפר לעיתון אוסטרלי: "קשה לתאר את זה, אבל הם כל הזמן עלו אל פני השטח כדי להסתכל עלי וגם התחילו לשחות קדימה ואחורה, להתקרב ולנסות לדחוף אותי לכיוון החוף".
 

זמן קצר לאחר מכן, מטוס שצפה בדולפינים מלמעלה, זיהה את הדולפינים ואת הכריש מלמעלה, וטס נמוך יותר. הנוסעים במטוס צעקו לבאלארד, "כריש, כריש!" והצביעו על צל גדול של משהו ששחה בקרבת מקום. המטוס היה נמוך מכדי להמריא שוב ולכן הוא התרסק לתוך המים במרחק מטרים ספורים מהחוף. עם זאת, אף אחד מהנוסעים לא נפגע באורח קשה בהתרסקות.
 


אוסטרליה היא אחד המקומות בעלי הסבירות הגבוהה ביותר בעולם להתרחשות תקיפות כרישים. בשנת 2021 דווח על 12 נשיכות של כרישים מבלי שהתגרו בהם. היונקים המאיימים לא מחפשים לצוד בני אדם, אבל יכולים להתקיים איתם מפגשים מסוכנים. למשל, כריש עשוי להתקרב לגולש אם הוא חושב שהאדם הוא מאכל או סתם מתוך סקרנות.

באלארד, שתפס גל שהביא אותו לחוף, הלך לבדוק את מצבם של הנוסעים ודיבר עם אחד מהם. "אחת הנוסעות חזרה ואמרה, 'הכריש הזה היה כל כך קרוב אליך, כל כך קרוב, והוא היה הגדול ביותר שראיתי מעודי. הוא בטח היה באורך של כ-20 מטרים'", סיפר באלארד.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כרישים אינם יונקים (ל"ת)
    הרבי מיעוטו 10/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור