תקשורת ומדיה

זה הזמר שישלם 100 מיליון דולר על גניבת שירים

 מספר שנים לאחר שהואשם בבית משפט על כך שגנב מילים משיר של זמר אחר, אד שירן עתיד להגיע בשנית לבית המשפט בגין אותה ההאשמה אלא שהפעם מדובר בהעתקה מוזיקלית משירו של מרווין גיי
מערכת ice | 
זכויות יוצרים (צילום freepik)
הזמר אד שירן עומד בפני תביעה רצינית בבית המשפט לאחר שהואשם על ידי שותפו של מרווין גיי בהעתקת מלודיות, קצב והרמוניות מהשיר Let's Get it On עבור השיר המוצלח והמוכר של שירן Thinking Out Loud. 
מי שתובע את שירן הוא כאמור שותפו של מרווין גיי, אד טאונסנד, אשר כתב עם גיי בשנות ה-70 וסכום התביעה הוא כ-100 מיליון דולר. יחד עם זאת, לפי השופט בתיק, לואיס סטנטון, ישנו קושי בהכרעה חד משמעית במסגרת ההאשמות ולכן המשפט יתנהל מול חבר מושבעים. כמו כן, טרם נקבע מועד בו יחל המשפט ומה יהיה קו ההגנה של שירן. 
כידוע, שירן כבר נתבע בעבר על כך שגנב אלמנטים משירים אחרים עבור שיריו שלו. בשנת 2015 נתבע על ידי הזמר סם צ'וקרי בגין גניבת ביטויים עבור שירו של שירן Shape Of You.  בזמנו הכחיש את הטענות ואף אמר שכאשר הוא לוקח אלמנטים משירים שאינם שלו הוא דואג לתת קרדיט לכל יוצר ויוצר. 
את התביעה הזו שירן ניצח ואף קיבל במסגרתה פיצויים עבור ההוצאות משפטיות. כעת יש להמתין ולראות האם הגניבה הנוכחית לכאורה, שהיא גניבה מוזיקלית ולא גניבת תוכן כתוב, תהיה זהה בתוצאותיה עבור שירן. 
הפרת זכויות יוצרים זו לא בעיה של שירן בלבד וגם ארץ לא מעט אומנים נתקלים בתביעות מסוג זה. לאחרונה דווקא נועה קירל הייתה זו שתבעה זמרת סרבית על העתקת אלמנטים משירה "יהלומים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה