תקשורת ומדיה

עד 3 שנות מאסר בשוויץ בגין הפרת כללי חימום

אנשים בשוויץ שיפרו את כללי החימום החדשים של המדינה האוסרים על קביעת הטמפרטורה מעל 19 מעלות צלזיוס בחודשים הקרים יותר צפויים לעד שלוש שנות מאסר

מערכת ice | 
מזגן (צילום pixabay)
על פי הכללים החדשים, בניינים המשתמשים במערכות חימום בגז מוגבלים ל-19 מעלות צלזיוס, בעוד שניתן לחמם מים חמים רק עד 60 מעלות צלזיוס ותנורי קרינה אסורים לחלוטין. כמו כן, ייאסר לחמם בריכות שחייה וסאונות.
בהתאם לחומרת ההפרה ולמצבו הכלכלי של הפרט, הקנסות ינועו בין 30 ל-3,000 פרנק שוויצרי (30 עד 3,050 דולר), בעוד שאנשים עלולים להכנס למאסר של עד שלוש שנים.
חברות שירות ועסקים גדולים יותר יעמדו בפני עונשים חמורים עוד יותר על הפרת כללי קיצוב האנרגיה.
 
למרות ההגבלות האוטוריטריות החוצפות, שר הכלכלה גיא פרמלין טען: "אנחנו לא מדינת משטרה", למרות שהוא הודה שהמשטרה תבצע "בדיקות נקודתיות" כדי לנסות לתפוס פורעים. רבים טוענים שזוהי רק טעימה מעתיד דיסטופי שבו אנשים שמתריסים ב'נעילות אנרגיה' בשינויי האקלים עומדים בפני מעצר ועונש מאסר.
כפי שהדגשנו בעבר, מדינות רבות אחרות באירופה מציגות הגבלות דומות לנוכח משבר האנרגיה המחמיר בעקבות השבתת צינור Nord Stream 1. בספרד, עסקים המשתמשים ביחידות מיזוג אוויר כדי לשמור על טמפרטורות מתחת ל-27 מעלות צלזיוס בקיץ או מעל 19 מעלות צלזיוס בחורף צפויים לקנסות כבדים של עד 600,000 אירו בגין "הפרות חמורות".
כפי שהדגשנו אתמול, בניבוי מחאות יוקר המחיה בצ'כיה ובגרמניה יתפשטו ברחבי היבשת, כלכלן בולט הזהיר כי אזרחי אירופה כועסים. הכלכלן הצרפתי צ'ארלס גב אמר שהרבה יותר אנשים לא קונים את הנרטיב שלפיו ולדימיר פוטין אשם בלעדית במשבר.
"ב-15 השנים האחרונות, המנהיגים האירופים שלנו נכנסו לשיגעון אקלימי, ומקדמים מראות קסם וטחנות רוח כפתרון. זה לא עובד. פתרונות אלה דורשים את אותה קיבולת בתחנות כוח גז", אמר גאב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה