כסף וצרכנות

שוקולד טובלרון עוזב את שוויץ, זה השינוי במוצר האהוב

במיוחד עכשיו, כשתיירות החוץ חזרה לפעילות מלאה ויותר, אנחנו פוגשים את טורי השוקולד שנמכרים בדיוטי פרי, אלא שבקרוב יחול שינוי באחד המוצרים האהובים
מערכת ice | 
טובלרון (צילום Ashley Pomeroy ויקיפדיה)
טובלרון עומדת לאבד את תווית "של שוויץ" מחזית האריזה שלה לאחר החלטה לפתוח אתר ייצור של השוקולד בסלובקיה. המותג הוקם בשנת 1908 במפעל משפחת טובלר בברן. השוקולד המשולש - בעל צורה שמזכירה פסגות אלפיניות שוויצריות - מיוצר מאז בבירה השוויצרית ברן.
הבעלים של טובלרון, ענקית הקונדיטוריה האמריקאית מונדלז, אומר כי היא פותחת קו ייצור חדש במדינה המזרח-אירופית "בתגובה לביקוש הגובר".
החברה אמרה לסוכנות הידיעות AFP שהיא תמשיך להשקיע במפעל המקורי של ברן. עוד נאמר כי השקת קו ייצור בסלובקיה תפתח גם קיבולת משמעותית באתר בברן. מונדולז כבר מייצר שוקולדים של מילקה וסוכרד בסלובקיה.
מונדלז אמר שהמהלך יאפשר לה בסופו של דבר "לייצר מיליוני ברים נוספים". עם זאת, העובדה שהוא לא ייוצר יותר באופן בלעדי בשוויץ פירושה שלפי החוק השוויצרי, טובלרון כבר לא יכולה להציג את עצמה כשוויצרית.
החברה אומרת שהיא תשנה את הנוסח על האריזה שלה הרבה לפני מעבר הייצור שיחל מ-2023. העיצוב החדש יגיד בפשטות שמקורו של טובלרון בשוויץ.
טובלרון מייצרת 7 מיליארד חטיפי שוקולד בשנה, כאשר 97% מהייצור מיוצא ל-120 מדינות. מדובר במוצר שנפוץ בין היתר בחנויות הדיוטי פרי בשדות התעופה בכל רחבי העולם.
הצורה המשולשת האחידה של ה- Matterhorn באלפים השוויצריים והאיטלקיים סיפקה לתיאודור טובלר את ההשראה לצורת המוצר. דוב, שהוא הסמל של ברן, מתואר גם על הלוגו של טובלרון.
חברת Tobler הייתה עצמאית במשך עשרות שנים אך לבסוף התמזגה עם סוכרד ונרכשה ב-1990 על ידי קראפט פודס. זה הפך לחלק ממונדלז ב-2012. שינויי גודל שהסירו פסגות מהפסים של 400 גרם ו-170 גרם, ובכך הפחיתו את משקלם, גרמו לזעם בבריטניה בשנת 2016. אחד מחברי הפרלמנט הסקוטי קרא לנקוט ב"פעולה ממשלתית".
טובלרון יוצרה בעבר מחוץ לשוויץ לתקופות ממושכות, בבריטניה וביוגוסלביה לשעבר. גרסה דומה עדיין מיוצרת, תחת שם המוצר Kolumbo, במפעל הקרואטי שייצר אותה בעבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה