תקשורת ומדיה

ראש ממשלת איטליה הודיע על התפטרותו, הנשיא מסרב בתוקף

נשיא איטליה, סרג'יו מטארלה, סירב בתוקף להצעת התפטרותו של ראש הממשלה, מריו דראגי, שהויע על כך אחרי שתנועת חמשת הכוכבים, שותפה שלו לקואליציה, סירבה לתמוך בו בהצבעת אמון על הצעת חוק למאבק במחירים באיטליה
מערכת ice | 
מריו דראגי (צילום ויקיפדיה)
נשיא איטליה, סרג'יו מטארלה, סירב בתוקף להצעת התפטרותו של ראש הממשלה, מריו דראגי, והתעקש שראש הממשלה יחזור לראשונה לפרלמנט בשבוע הבא כדי להעריך את תמיכת ממשלתו. דראגי הודיע אתמול (חמישי) על כוונתו להתפטר, לאחר שתנועת חמשת הכוכבים, שותפה שלו לקואליציה, סירבה לתמוך בו בהצבעת אמון על הצעת חוק למאבק במחירים באיטליה.
"קואליציית האחדות הלאומית שתמכה בממשלה הזו כבר לא קיימת. אני רוצה להודיע ​​כי אמסור את התפטרותי לנשיא הערב", אמר דראגי. "תמיד אמרתי שההנהלה הזו הייתה ממשיכה רק אם היה סיכוי ברור לביצוע התוכנית הממשלתית שעליה הצביעו הכוחות הפוליטיים. התנאים הללו לא קיימים יותר", הוסיף.
ממשלת קואליציית האחדות הרחבה של דראגי - הכוללת מפלגות מהימין, ההשמאל, מהמרכז ואף את תנועת חמשת הכוכבים הפופוליסטית - נועדה לעזור לאיטליה להתאושש ממגפת הקורונה שהכתה בה בעוצמה. הצעד של הנשיא מאטארלה אתמול מנע את קריסת ממשלת הקואליציה לאחר שתנועת חמשת הכוכבים החרימה הצבעה פרלמנטרית קריטית.
 
דראגי צפוי לשוחח עם מחוקקים ביום רביעי הבא, שם הוא עשוי להתעקש על כוונתו להתפטר, או לקבוע תנאים פוליטיים חדשים להמשך הממשלה. אם לא יימצא פתרון במהלך הפגישה ההיא, מטרלה יכין את הבמה לבחירות מוקדמות כבר בסוף ספטמבר. נכון לעכשיו, כהונתו של הפרלמנט הנוכחי מסתיימת בתחילת 2023.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה