דיגיטל וטק

השימוש בגוגל הוא עבירה על החוק, לפי ממשלת איטליה

הרשות להגנת המידע במדינה הרביעית באוכלוסייתה באיחוד האירופי הודיעה כי מבחינתה, אחד השירותים הנפוצים ביותר של ענקית האינטרנט עובר על החוק האירופי
יאיר מור | 
תקלה בגוגל (צילום pixabay)
הרשות האיטלקית להגנת מידע הודיעה ביום חמישי האחרון כי מבחינתה, השימוש באחד השירותים הנפוצים ביותר של גוגל אינו חוקי.
לפי הרשות, אתרי אינטרנט המשתמשים בשירות Google Analytics מפרים את חוק הגנת המידע האירופי – GDPR (ר"ת של "הגבלות הגנת המידע הכלליות") – ולכן עליהם להפסיק להשתמש בשירות, או לכל הפחות למצוא דרך אחרת להשתמש בו בלי להעביר מידע על הגולשים לשרתי גוגל בארה"ב.
לדברי הרשות, ארה"ב היא "מדינה ללא רמה הולמת של הגנה על מידע", ולכן "האמצעים המשלבים את כלי ההעברה המאומצים על ידי גוגל לא מבטיחים כרגע רמה נאותה של הגנה על המידע של המשתמשים". היא הקציבה לאתרי אינטרנט איטלקים 90 יום למצוא פיתרון ל"אי החוקיות" של העברת המידע לגוגל, ואחריהם היא תתחיל לערוך ביקורות לאתרים ולהעניש את מי שימשיך להעביר מידע על הגולשים לחברה האמריקאית.
ההחלטה הזו היא אחת מסדרה של מכות שניחתות על גוגל בחודשים האחרונים מכיוון אירופה; זאת לאחר שבינואר האחרון הודיעה הרשות המקבילה באוסטריה על החלטה זהה שלה לאחר שחקרה אתר גרמני שהעביר מידע על משתמשים אוסטרים לגוגל; ובפברואר הצטרפה ממשלת צרפת והודיעה כי גם היא מחשיבה את השימוש בגוגל אנליטיקס לבלתי חוקי.
שירות גוגל אנליטיקס נמצא בשימוש ברובם המוחלט של אתרי האינטרנט בעולם, כולל כמעט כל אתר בישראל – ובתוך זה גם אנחנו ב-ice. לדברי גוגל, השירות משמש להבנת דפוסי השימוש באתר, ואינו מיועד או מכוון לעקוב אחר משתמשים. אך כעת, נראה שבאירופה לא רואים זאת כך ועוד ועוד מדינות מוציאות את השימוש בשירות הנפוץ ביותר באינטרנט אל מחוץ לחוק במתכונתו הנוכחית.
המתחרה הגדולה של גוגל, מיקרוסופט, כבר התחייבה כלפי המשתמשים והממשלות באירופה שכל המידע על לקוחותיה ביבשת יישמר ויעובד בשרתיה שנמצאים על אדמת אירופה בלבד, במסגרת יוזמת "גבולות מידע" של האיחוד. גוגל טרם הציגה התחייבות דומה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה