תקשורת ומדיה

עיתונאי הצינור חושף: הזינוקים במחירי הנדל"ן עוברים שיפוץ?

לטענת בר שם אור: "המדינה מורידה בסטטיסטיקה את גודל המחדל כנראה כדי להראות שהשד לא נורא כל כך בזמן שבשטח מרגישים היטב שהמצב על סף פיצוץ"
מערכת ice | 
הנדל"ן בוער (צילום פלאש 90/ יוסי זליגר)
מחירי הדיור ממשיכים לזנק מחודש לחודש, אבל בעוד הציבור התרגל למחות עבור דברים קטנים כמו הקוטג' או המילקי, מחאה לגבי הדיור לא נראית בינתיים באופק. עיתונאי 'הצינור' בר שם אור נתן את הזווית שלו לטירוף הנדל"ני בישראל.
"קטע הזוי. שוק השוכרים מורכב לפי ההערכות משני מיליון איש בשנה שזה ציבור ענק של מצביעים", כתב שם אור. "הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כלומר המדינה, פרסמה בתקשורת שחלה עליה ממוצעת בשנה האחרונה של רק בין שלושה לשבעה אחוז (בדירות גדולות) בשכר הדירה". 
 
"אלא שמניתוח עשרות אלפי מודעות מאתרי דירות שנעשתה עבור דה מרקר יצא ששכר הדירה עלה מתחילת השנה בין 13 ל-22 אחוז! וממש לא רק בתל אביב, אלא בראש העין, אשדוד, רמלה, כולל עליה בפתח תקווה לבדה של שלושה עשר אחוזים! ככה יוצא שהמדינה מורידה בסטטיסטיקה את גודל המחדל כנראה כדי להראות שהשד לא נורא כל כך בזמן שבשטח מרגישים היטב שהמצב על סף פיצוץ".

לסיום הסביר: "בכל הארץ. הטיעון ״אז אל תגורו בת״א״ לא ממש רלוונטי אם שכר הדירה באזורי ביקוש בפ״ת וראשל״צ זינק לשמים, כשבאשדוד בשכונות מסוימות שכר הדירה זינק ב-18 אחוז לפי המחקר. עבור מי שעובד בפריפריה ומרוויח פחות מאשר במרכז זו עליה מורגשת ובלתי נתפסת. בקיצור, הלשכה המרכזית לעבודה בעיניים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה