תקשורת ומדיה

נטע אלחמיסטר בקמפיין חדש, בעקבות שלומית מלכה

אחרי שלומית מלכה, גם הדוגמנית משתתפת בקמפיין חדש של עמותת אור ירוק, יחד עם  גיל מרנץ, יוליה פלוטקין ועידן ניידיץ 

מערכת ice | 
נטע אלחמיסטר (צילום אינסטגרם)
אחרי שלומית מלכה, הגיע תורם של נטע אלחמיסטר, גיל מרנץ, יוליה פלוטקין ועידן ניידיץ להתגייס לקמפיין למען חבישת קסדה. הקמפיין נערך ביוזמת עמותת "אור ירוק" במטרה להעלות מודעות בקרב רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים לצורך בחבישת קסדה. הקמפיין הושק לרגל יום הקורקינט הבינלאומי, שצוין גם בישראל. במסגרת הקמפיין, כוכבי הביצה העלו לעמודי האינסטגרם שלהם צילומי סלפי של עצמם חובשים קסדה בליווי ההאשטג "אל תשברו ת'ראש".
הקמפיין הושק לרגל יום הקורקינט הבינלאומי, שצוין גם בישראל. במסגרת הקמפיין, כוכבי הביצה העלו לעמודי האינסטגרם שלהם צילומי סלפי של עצמם חובשים קסדה בליווי ההאשטג "אל תשברו ת'ראש".
לרגל הקמפיין, מפרסמת העמותה סקר חדש, ממנו עולה כי הציבור מביע אי אמון מוחלט באכיפה של משטרת ישראל. כך, 9% בלבד מהציבור חושב שאכיפת המשטרה ו- 8% שאכיפת פקחי הרשויות המקומיות כנגד רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים יעילה. בנוסף, כרבע מהמשיבים (23%) ציינו כי הם או קרוב להם היה מעורב או כמעט מעורב בתאונת דרכים עם רוכב קורקינט או אופניים חשמליים בשנה האחרונה, וכמחצית מהמשיבים בכלל המדגם (49%) חוששים במידה רבה או רבה מאוד להיות מעורבים בתאונת דרכים עם אופניים או קורקינטים חשמליים. 
עוד עולה מהסקר, ש- 53% מהמשיבים העניקו ציון נכשל (4.1 בסולם של 1-10) למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים על המאבק בתאונות דרכים, בהן מעורבים רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים 
במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים מתרכזים בהסברה וקמפיינים לצמצום תאונות הדרכים במעורבות רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים אך רק 5% מהנשאלים חושבים שמדובר בדרך יעילה לצמצום תאונות הדרכים של רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים. 42% מהנשאלים טענו כי שיפור תשתיות וסלילת שבילי רכיבה יעודים היא הדרך היעילה לצמצום תאונות הדרכים במעורבות רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים. 23% מאמינים בהחמרת הענישה ו-22% מאמינים כי הגברת האכיפה היא הפתרון היעיל.
 מעמותת אור ירוק נמסר: "מהסקר עולה כי ציבור הרוכבים מצפצף על חוקי התנועה וכי אין הרתעה מצד המשטרה או הפקחים העירוניים. הציבור רואה ומרגיש את הכאוס ומפחד ללכת ברחוב. האסטרטגיה שבה המדינה מתרכזת בעיקר בהסברה ככלי לצמצום תאונות הדרכים במעורבות רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים נכשלה ובכל שנה נרשמת עליה במספר הנפגעים.
"במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא יכולים להישאר אדישים לנתוני ההיפגעות שהולכים וגדלים וחייבים להוביל תכנית כוללת בשיתוף משטרת ישראל והרשויות המקומיות שבמסגרתה יסללו יותר שבילי רכיבה שיפרידו את הרוכבים מהולכי הרגל ומכלי הרכב. בנוסף, יש להוסיף ניידות ושוטרים לרחובות הערים במטרה להגביר את הנראות וההרתעה המשטרתית. במקביל יש להרחיב את  סמכויות האכיפה של הפקחים העירוניים כדי לסייע למשטרה. רק שילוב זרועות של כלל הגורמים יוביל לצמצום מספר הנפגעים וההרוגים הגבוה בתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים ויחזיר את תחושת הביטחון האישי לאזרחים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה