תקשורת ומדיה

ליצמן ניסה לפטור נשים מגיוס לצבא, וחטף צרחות "תתבייש"

שר הבריאות לשעבר, יעקב ליצמן, העלה הצעת חוק פרטית לתיקון חוק שירות הביטחון לפטור מחובת גיוס נשים לצבא, וחברת הכנסת מירב בן ארי לא הצליחה לעצור את זעמה: "מה אתה מעלה הצעה כזו בלבד? למה גברים ולא נשים?"
מערכת ice |  2
מירב בן ארי, יעקב ליצמן (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר, ויקיפדיה-רווח הפקות)
חבר הכנסת מיהדות התורה, יעקב ליצמן, העלה היום (רביעי) הצעת חוק פרטית שמטרתה לפטור גורף לגיוס נשים לצבא, כאשר לדבריו גדולי ישראל ראו בכך איסור וכי אין בעצם כל היגיון בגיוס שכזה: לא מהפן המקצועי, הכלכלי והערכי.
בפירוט הצעת החוק, אמר ליצמן כי ברוב מדינות העולם קיים נוהל של התנדבות לגיוס נשים לצבא, וכי ישראל הייתה הראשונה וכמעט היחידה, בהקמת המדינה, שקבעה חובת גיוס לנשים: "אין שום היגיון לנוהל גיוס נשים לצבא", אמר.
דבריו עוררו את חמתה של חברת הכנסת מיש עתיד, מירב בן ארי, שצעקה לעברו. לאחר שהעיר לה שעליה להתבייש, צעקה בן ארי: "אתה רוצה למנוע גיוס לנשים ואני צריכה להתבייש? מה אתה מעלה את ההצעה הזו בכלל? איך מעלים הצעה כזו". שר הבריאות לשעבר ענה לה: "אנחנו לא שלכם", ועל כך השיבה בן ארי: "מה זה שלכם? אתה תקבע לי אם להתגייס? בושה".
במהלך נאומו הקצר, צעקה בן ארי פעם נוספת לעברו, וליצמן העיר לה: "אין לך טיפת בושה בכנסת, איך לך טיפת נימוס", ועל כך השיבה בן ארי: "על מה להתבייש? שהייתי חמש שנים בצבא? מתביישת שחוק כזה עובר בכנסת: למה גברים כן ונשים לא".
ליצמן גם ענה לסגן השר שוטסר: "לא הסברת למה צריך נשים בצבא", ועל כך זעמה בן ארי: "למה לא? אנחנו לא חלק מהמדינה הזו? אנחנו לא צריכים לשמור עליה? זו אפליה, זו בושה! איפה הליכודניקים. מה זה?".
הצעת החוק לא עברה ברוב של 37 מול 20, ובן ארי זעמה מול חברי הכנסת של ש"ס: מה אתם מצביעים בעד? מה קורה לכם?".

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    למה נשים ולא גברים?-כי נשים זה נטל על הצבא וגברים לא.
    שמעון 10/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בואנה זאתי חתיכת מטומטמת הבן ארי הזאת אההה,בתור אדם חילוני ולא חרדי אני אומר שברור שרוב הנשים שהצבא מגייס הוא עושה את זה על רקע חברתי ולא על רקע ביצועי, הרי ברור לכל בר דעת שהנשים הם נטל על הצבא וביזבוז מיותר של כספי הציבור(לא כולן יש פקידות ועובדות חיוניות שצריך אבל את רובן לא צריך)-בזמן שגברים הם מהות העוצמה והלוחמה של הצבא,ברור שכמה שיותר נשים בצה"ל-מחלישות את הצבא וברור שכמה שיותר גברים בצה"ל-מחזקים את הצבא,אין מה לעשות יש הבדל פיזיולוגי עצום בין גבר לאשה,אז מה זאת הדרמה הזאת שעושה מכל דבר בן ארי החולת נפש והאופורטוניסטית הזאת.
    סגור
  • 1.
    מי שמתגייסת היא צריכה להתבייש. (ל"ת)
    רם 10/2021/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור