תקשורת ומדיה

צפו: הרשת חוגגת על ערוץ הספורט: "סרטים מצוירים לגיל הרך"

לחברה שבבעלותה חמישה ערוצי ספורט אין זכויות שידור על משחקי יורו 2020 והתוצאות והפרשנויות מדווחים על ידי שימוש בוויזואליה של תמונות ואיורים מצוירים של השערים, מה שהפך את הערוץ לבדיחה ברשת
מערכת ice |  2
תקצירי יורו2020 בערוץ הספורט (צילום צילום מסך ערוץ הספורט)
לערוץ הספורט יש חמישה ערוצים בממירי הטלוויזיה הרב ערוצית השונים אולם באף אחד מהם לא ניתן לשדר את תקצירי המשחקים ביורו 2020 כך שהדיווחים והפרשניות של כתבי ופרשני הערוץ על תוצאות המשחקים מלווים בתמונות סטילס ולאחרונה גם איורים. 
דיווח של כתב הערוץ מיכאל וינסנדט שבו הוא מפרשן בערוץ את נבחרת פינלד וברקע נראית ויזואליה של הגול הפיני נגד דנמרק באופן מאויר, הופץ ברשת וגרם ללעג רב כלפי הערוץ. כידוע, גם כאשר מדברים בערוץ על משחקי היורו, הם אינם משדרים ויזואליות שכוללות את תקצירי המשחקים (שנועדו כדי ללוות את הנושאים המדוברים) אלא משתמשים בעיקר בוויזואליות מתוך אימוני הנבחרות או תמונות סטילס שמופצות מהמשחקים עצמם.
"ספורט 5 קידס - סרטים מצוירים לגיל הרך" נכתב בתגובה אחת, לשאלה שצצה ברשת איפה אפשר לראות את תקצירי המשחקים גולש אחר הגיב: "יש מצגת פאוור פוינט באתר של ערוץ הספורט" ואחד נוסף כתב: "פשוט נפלא הסתלבט הזה על ערוץ הספורט, שלא ייגמר לעולם... עוד עוד עוד". 
 
הביקורת הרבה שבאה בעיקר מהגולשים שמרבים לעקוץ את הערוץ על העניין, מגיעה ככל הנראה עקב מספר הערוצים הרב שמחזיקים בערוץ הספורט אל מול התוכן המוצע בתמורה. כידוע, זכויות השידור של משחקי יורו 2020 שייכים לספורט 1 ורשת 13. ספורט 1 משדרת את כל המשחקים ואף מעלה באתרה את תקצירי המשחקים ואילו ברשת 13, ערוץ שפתוח לכלל הציבור, משודרת מדי יום תכנית המסכמת את כל המשחקים שנערכו באותו יום לצד תקצירים, כשבנוסף הערוץ מחויב על שידור 15 משחקים מהטורניר עצמו כולל חצאי הגמר והגמר. 
בתכניות השונות של ערוץ הספורט כאמור, לא משדרים ויזואליה מתקצירי המשחקים. יש לציין כי כשמדובר בזכויות שידור אירועי ספורט, הזכויות לתקצירים שייכים רק לבעלת זכויות השידור וכך גם צ'רלטון למשל שבבעלותה קבוצת ערוצי ספורט 1, לא משדרת את תקצירי ליגת האלופות שבבעלות ערוץ הספורט. עם זאת, לעיתים קיימים שיתופי פעולה המאפשרים שיתוף תוכן בין ערוצים מתחרים כמו זה שיש לערוץ הספורט עצמו עם מאקו מבית קשת מזה כ-8 שנים. מעניין יהיה לראות, האם ייווצר שיתוף פעולה של ערוץ הספורט עם כלי תקשורת נוספים בכל הנוגע לאירוע ספורטיבי אחר שנמצא באופק,  אולימפיאדת טוקיו הקרבה, שהזכויות לשידורה שייכות אליו. העניין בולט במיוחד לנוכח העובדה כי ישראלים רבים צפויים להתחרות ואולי אף לזכות במדליות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ספורט 5 עובד על הציבור
    מנשה 06/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    5 ערוצים אפס מודעות עצמית למנווים
    סגור
  • 1.
    נקמת "רשת" ב RGE על העסקה עם "קשת"?
    גל 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי שנזנחנו ונזרקו מהבעלות מ RGE? גם לא הבנתי מה הולך עם השליטה בערוץ "כנסת", הוא לא מפעל ע"י חדשות 13, אז איך נשאר בידי RGE אחרי הניתוק בבעלות על רשת 13?
    סגור