תקשורת ומדיה

גדעון לוי: "גם לחמאס יש מטרות צודקות, יחיא סינוואר גם בן אדם"

עיתונאי "הארץ" גדעון לוי קורא לשנות גישה אל מול החמאס ולראות בבכיריו כלוחמים עם מטרות צודקות: "אולי גם הם לא רוצים כל חייהם רק להרוג ולהיהרג, וגם לא להשמיד את ישראל כל יום"
מערכת ice |  7
גדעון לוי (צילום תומר נויברג פלאש 90)
עיתונאי "הארץ", גדעון לוי, בתגובה נועזת הבוקר (חמישי) על התייחסות הדרג המדיני והצבאי בישראל לארגון הטרור חמאס ולבכיריו כמו יחיא סינוואר: " האם יש יותר דם על ידיו מאשר על ידי כמה ממפקדי צה"ל? ספק רב. האם אמיץ הוא ונכון להקריב יותר ממנהיגי ישראל? איש לא יסכים להודות בכך".
בטור דעה שכתב באתר "הארץ", כתב עיתונאי השמאל כי יש לשנות את הגישה מול חמאס: "האם יש סיכוי לכך שגם ראשי חמאס הם בני אדם? היש סיכוי שנכיר בכך? ישראל מאז היווסדה שטפה את המוחות בדמוניזציה של אויביה". לדברי לוי, רואים בישראל בחמאס רק כארגון טרור, הגם שהוא מייצג גם תנועה פוליטית ומפעלי צדקה ורווחה "ואם כך, השיח המחליא שהתפתח בישראל על חיסולם, הורדתם, או סיכולם הוא שיח לגיטימי. לגיטימי גם להרוס את בתיהם ולהרוג את בני משפחותיהם", כתב.
על מנהיג החמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, כתב גדעון לוי שהדעה עליו שהוא אכזר, אך לדבריו הוא אינו יותר אכזר מצה"ל: "האם אכזר הוא יותר מטייסי חיל האוויר הישראלי, שבחודש האחרון הטילו עשרות פצצות על בתי מגורים והרגו 66 ילדים? קשה לדעת. האם יש יותר דם על ידיו מאשר על ידי כמה ממפקדי צה"ל? ספק רב".
בכך שרואים ביחיא סינוואר ומוחמד דף רק לוחמי טרור - "עם הגישה הפרימיטיווית הזאת אי אפשר להתווכח", כתב עיתונאי "הארץ" והוסיף שיש לקרוא לגישה אחרת: "למשל, שגם הם בני אדם, שם, בחמאס של עזה, עם שאיפות וחלומות, חולשות, פגמים וגם תכונות מעוררות הערכה. למשל, שגם לחמאס יש מטרות צודקות, שאולי כדאי להכיר בהן ואפילו להתפשר עליהן. שאולי גם הם לא רוצים כל חייהם רק להרוג ולהיהרג, וגם לא להשמיד את ישראל כל יום, או לפחות, שהם יודעים שאין לכך כל סיכוי".
לדברי לוי, סינוואר אמר מספר פעמים שהוא מוכן לדון בהודנה ארוכת שנים עם ישראל, אך בלי מענה. עוד הוסיף העיתונאי על המצב ברצועה: "האמת הנוראה היא, שרק כאשר חמאס יורה, ישראל והעולם מתעניינים בגורל עזה. רק אז. כשתותחיו מפסיקים לרעום, שוכחים את עזה, שתיחנק".
ובסוף דבריו חתם גדעון לוי על היחס בין הדרג המדיני בישראל לבין בכירי חמאס: "הוא בוודאי אמיץ יותר מבנימין נתניהו ובני גנץ הממוגנים לעייפה. גם מבחינת צדקת מאבקו יש לו יתרונות על כולאיו וכובשיו, גם כשהאמצעים שהוא משתמש בהם הם נפשעים, בדיוק כמו אלה של אויביו".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    שמאל טיפוסי
    אורן א 05/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רואה רק מה שרע אצל עמו ומצליח לראות רק את הטוב אצל האויב והאחרגם כשהם פשיסטים. אני בספק שהוא היה מדבר כך על סמורטיץ ובם גביר
    סגור
  • 5.
    הוי תמימות קדושה
    נוחתיבתי 05/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קבוע נכנס לשחות בבריכה שורצת תנינים רעבים. זה לא מיתוס,גדעון.זו מציאות של הישרדות.אין להם שום רעיון של פשרה.סכינם מושחזת לצואר ציוני,ימני או שמאלני.כך היה וכך יהיה.
    סגור
  • 4.
    טמבל
    שטרית בן 05/2021/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טיל אחד לגדעון מסוואר והכ בסדר. ראש ריק בוואקום מוח שאוב לחלל.
    סגור
  • 3.
    כן גדעון בן אדם כמו סילוואן עושה זוועות 73 שנה (ל"ת)
    הסברים לרצח תואמי גד 05/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    כן החמאס שיגר על ישראל בס"כ טילים של סוכריות טופי (ל"ת)
    מדומייני השמאל הרקוב 05/2021/27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    גם היטלר היה בן אדם.רקובי השמאל לא יהודים. (ל"ת)
    בדיקת דנא לשמאל הרקב 05/2021/27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • צודק. אה, וגם גדעון לוי. (ל"ת)
    פסיכיאטר 05/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור