תקשורת ומדיה

חממה שושלת פיצוחים יצאו בקמפיין עם רמיזות לאונס - והורידו אותו

העלו קמפיין אנימציה בו מגוון אגוזים בסיטואציות "מיניות". הרשת זועמת על הכיתובים בהם הפיסטוק ש"רק מחכה שמישהו יפתח אותי". חממה: "הדברים נעשו שלא במכוון וללא מחשבה"
אנגלינה יוסים |  5
חממה שושלת פיצוחים
הרשת סוערת בעקבות קמפיין שיווקי של חממה שושלת פיצוחים (רשת שונה מפיצוחי חממה) אשר העלו אנימציות של אגוזים עם מגוון משפטים בוטים בהם רמיזות לאונס. בקבוצת פייסבוק בה עלה הפרסום גולשים רבים הזדעזעו: "לא יכולה להכיל את הזו ולהאמין שמישהו שילם על התוצר הזה ועוד לפרסם (!) ללא מחשבה??", כתבה גולשת. מאות תגובות נחרדות של "גועל נפש", "מחריד ברמות אחרות", "איכס", נמוך מאוד וטוב שהתפכחו והורידו את זה" ו"להקיא", הציפו את הרשת. חממה הורידו את הקמפיין בתגובה לביקורת השלילית.
באחת התמונות הממוחשבות מצוייר פיסטוק עם הכיתוב "רק מחכה שמישהו יפתח אותי". בתמונה  נוספת יש שני אגוזי קשיו מול סרגל עם הכיתוב "הגודל כן קובע". בתמונה אחרת נראים שני בוטנים, כשאחד מהם במיטה עם הכיתוב: "בוא, תן...". למקדמיה הוסיפו את הכיתוב המקומם: "למה מאחורה אם אפשר קצת מקדמיה".
הקמפיין מעודד את תרבות האונס. בימים בהם סיפור האונס הקבוצתי של הנערה בת ה-16 בבית המלון באילת מחולל סערה במדינה המלווה בגל הפגנות, אין מקום "לשחק" על ההסכמה בכל הנוגע לשיח על מיניות. אונס אינו דבר מיני, וחוסר הסכמה מבטא אלימות וכוחניות. התגובות הקשות שקיבל הקמפיין, מבשרות על שינוי שמתחולל במודעות החברה - אי אפשר לצחוק על כך שפיסטוק שנמצא לבד בים, ומדומה לאישה ש"רק מחכה שמישהו יפתח" אותה.
מחממה שושלת פיצוחים נמסר כי "צר לנו מאוד אם משהו ניפגע ואנו מתנצלים על הפרסום הדברים נעשו שלא במכוון ובטעות וללא מחשבה, אין לנו רצון לפגוע באף אדם או לעודד התנהגות כזאת או אחרת אנו עסק שמשרת לקוחות שנים ומעוניינים להמשיך ולעשות זאת באהבה ובכבוד כלפי כל אדם. וכמובן שהסרנו מידית את כל הפרסומים והפסקנו לאלתר את ההתקשרות עם משרד הפרסום".
רשת פיצוחי חממה המוכרת הוציאה גם היא הודעה בעקבות הקמפיין, בשל הבלבול הנוצר בין שתי החברות: "גם אנחנו נחשפנו לפרסומים הבוטים של חברת פיצוחים מתחרה, חשוב לנו לציין שאין לנו קשר עם אותה חברה ואנו מגנים את הפרסומים שלא עומדים בקנה אחד עם ערכיה של פיצוחי חממה". 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    חממה הרצליה
    עופר 08/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חממה הרצליה היא חנות עצמאית שאין לה שום קשר מסחרי בשום צורה לקליית חממה. אנחנו מגנים את הפרסום....הם גרמו לנו נזק בגלל הדמיון בשם
    סגור
  • 4.
    הגזמתם. לא מעודד אונס. מעודד סקס
    נו טוב 08/2020/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא שזה קשור לפיצוחים. זה כבר עניין של ראש שלא מצליח לחשוב על שום דבר אחר חוץ מסקס. אבל לא היו כאן רמיזות אונס בכלל.
    סגור
  • 3.
    משרד הפרסום של הליכוד
    אותו אחד 08/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא תופתעו בוודאי לשמוע שמשרד הפרסום שעשה את הקמפיין הזה, הוא במקרה (או שלא), גם משרד הפרסום של הליכוד בדיגיטל...
    סגור
  • 2.
    מזעזע
    ר 08/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מזעזע איך שנותנים לדברים כאלה לעלות כקמפיינים
    סגור
  • 1.
    השיגו את מה שרצו - חשיפה.
    אבי 08/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם מאלה שמאמינים שאין דבר כזה פרסום רע
    סגור