תקשורת ומדיה

בגלל הנשים: 'עד סוף העולם' הועברה ליום שני, כדי לא להתחרות ב'אבודים'

עם חזרת 'אבודים' וקריסת הרייטינג של 'עד סוף העולם', בערוץ 10 ויתרו על ראש בראש מול צופית גרנט, והעבירו אותה ליום ב' - מול 'המיזם'. אייס בדק
הפורמט עד סוף העולם (צילום מסך: ערוץ 10) (צילום צילום מסך: ערוץ 10)
עם נתוני רייטינג שנחתכו ביותר ממחצית בתוך שבועיים, יצא ערוץ 10 בקרב בלימה והחליט להציב את הריאליטי המושקע עד סוף העולם ביום שני, מול המיזם, התכנית החדשה של הזכיינית רשת בערוץ 2.
על פניו, המהלך מעורר סימן שאלה גדול: \'המיזם\' מוגדרת על ידי גורמים ב\'רשת\' כתכנית דגל לעונת הקיץ, ובחרה באברי גלעד (מגיש תכנית הבוקר של \'רשת\', השעשועון \'אחד נגד 100\', ועוד תכניות בזכיינית) כמי שיוביל אותה (בתחילה גיא זוארץ היה על הכוונת).
השקת התכנית לפני כמעט 3 שבועות, הניבה 26.6% ועוררה תקוות גדולות בערוץ 10. התכנית השנייה כבר צנחה ל-15.1% , כשנאלצה להתמודד מול הגומלין בשלב חצי גמר ליגת האלופות בין באיירן מינכן לריאל מדריד, שרשם 18.7%. הפרק השלישי כבר הסתפק ב-12.9% , בצאת יום העצמאות.
עם סיומם של החגים, שאפשרו לשדר את התכנית רק בימי שלישי (ערב פסח שני, וערבי יום השואה והזיכרון היו בימי ראשון), נאלצו בערוץ 10 להגיע להכרעה בקשר לפרוגרמינג של התכנית, בנוסף לפרק שמשודר גם כך בימי שלישי.
בתחילה דובר כי התכנית תשודר בימי ראשון (מהלך עליו נתעכב עוד רגע), אף גם יום שני לא נשלל. ואולם, הצבתה ראש בראש מול \'המיזם\' עשויה לגרום לבריחת צופים לתכנית החדשה של \'רשת\'. ימים אחרים להצבת התכנית, לא היו בכלל אופציה (התכנית משודרת גם בימי שלישי, והשבוע תתחיל קשת לשדר את האח הגדול בימי רביעי ושבת).
הצבת התכנית בימי ראשון היה מעורר עוד בעיה מבחינתו של ערוץ 10. הערב (יום א\') תשיק \'רשת\' את העונה החדשה של אבודים בהגשתה של צופית גרנט. מדובר בתכנית עתירת רייטינג - שעל פי בדיקות פנימיות של הזכיינית, פונה בעיקר לקהלים נשיים. בעונה האחרונה, ששודרה בסוף 2013 וגרפה לא פחות מ-28.2% רייטינג בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, עולה כי בפרופיל הקהלים - הנשים הן הצופות העיקריות של \'אבודים\'. למשל, בחתך הגלאים 25-54, כ-61% היו נשים.
מבדיקות שנערכו לגבי \'עד סוף העולם\', עולה כי 63% מהצופים בגילאים 25-54, היו נשים, ובימים בהן התכנית שודרה היא נהנתה מפי שניים עד פי שלושה יותר צופות נשים מאשר התכניות המקבילות ב\'רשת\'. מצב כזה ייצר בסופו של דבר בעיה מבחינת ערוץ 10 להשאיר את \"התכנית הנשית\" הזאת מול תכנית שזוכה אף היא לקהל נשי רב, וכבר הוכיחה את עצמה. אז מה עושים? בערוץ 10 החליטו לפעול על פי הספר, ולהימנע מ\"תכנית נשית\" מול \"תכנית נשית\", ולהציב את התכנית בימי שני, בתקווה שהקהל הנשי ינהר אליה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    האח הגדול
    גילה 05/2014/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טהוניה סבלה מספיק ואני מאוד מאוד שמחה שזכתה במיליון מגיעה לה המישחק הייה ממש מלוכלך חבלנקווה שבמישחק הבא יההיה בסד תודה
    סגור
  • 2.
    הסבר ירידת הרייטינג לדעתי
    יורם 05/2014/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ערוץ 10, בתכנית הראשונה היה מעניין, פחות משימות ויותר דיבורים על נישואין, גירושין. זה מה שמעניין אנשים הן נשואין ובעיקר גרושין. בתכניות הבאות היו משימות שלאף אחד אין באמת עניין לראות אותן.
    סגור
  • 1.
    מה זו הכותרת השוביניסטית המיזוגנית הזו?
    אנונימי 05/2014/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגלל הנשים. נשים הן 50 אחוז מהאוכלוסייה, לא איזה תוכי אקזוטי מהג'ונגל. ראוי שמקומן יהיה 50 אחוז בלוח השידורים ואם היה, היו נוגסות באופן תדיר ברייטינג
    סגור
  • יא נעלולית
    גלעד 05/2014/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל האייטם עוסק בקהל יעד נשי, אז מה הקשר לשוביניזם
    סגור