תקשורת ומדיה

"ניסיון לפגיעה ב"כאן": זו ההצעה ממנה חוששים עיתונאי התאגיד

ברקע הצעתו של השר קרעי לאפשר לערוצים המסחריים להשתמש בתכני הארכיון של "כאן" באופן חופשי ובתשלום מינימלי על העמדת החומרים, ארגון העיתונאים והעיתונאיות פנה ליו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן ואמר: "הצעת החוק תביא לירידה בהכנסות התאגיד ותפגע בו"
מערכת ice | 
קרעי תוקף את התאגיד (צילום פלאש 90/ אריה לייב אברמס, שי אפשטיין)
על רקע הצעתו של שר התקשורת דרעי להתיר לערוצים המסחריים וחברות הלווין להשתמש בתכני הארכיון של "כאן" כמעט ללא תשלום, ארגון העיתונאים והעיתונאיות פנה ליו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן: "הצעת החוק תביא לירידה בהכנסות התאגיד, לפגיעה בעבודתו השופטת וביכולת שלו להעמיד שידור ציבורי איכותי ולפגיעה בעובדים".
ע"פ הצעת החוק, הערוצים המסחריים יוכלו לעשות שימוש בפרטי בכל קטע ארכיוני שנשמר, כאשר המטרה היא לאפשר גישה לתכנים לכלל ציבור המשתמשים. עם זאת, הערוצים אכן יידרשו לשלם עלויות תפעול שוטף של העמדת החומרים, ומי שיקבע אותן יהיה שר התקשורת. כמו כן, החוק קובע כי בעלי רישיון ערוץ זעיר או בעלי זיכיון לשידור רדיו יחויבו לשלם תשלום מינימלי בסך 15 אלף שקל בשנה בלבד עבור הפצה במסגרת "עידן פלוס".
עוד נמסר מארגון העיתונאים והעיתונאיות כי הדבר הוא "ניסיון נוסף להביא לפגיעה ב"כאן"", וכי שינוי החוק יוביל ל"גלגול נטל כלכלי כבד לפתחו של התאגיד, ולפגיעה בתקציבו עקב נשיאה בדמי הפצה של הגופים הפרטיים". עוד הוסיפו כי מעורבותו של השר בקביעת גובה התעריפים היא פוליטית ואסורה, ואף פוגעת במעמדו העצמאי של התאגיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה