בארץ

היחסים עם מצרים ינותקו? זו ההחלטה שקיבלה המדינה מדרום מערב

היחסים בין המדינות שידעו בעיקר עלייה מאז תחילת כהונתו של סיסי נמצאים בשפל חסר תקדים מאז החלה המלחמה, כך לפי גורמים רשמיים במצרים, כאשר החשש במדינה ששוכנת מדרום מערב הוא מגל פליטים שיעבור לשטחה מרצועה עזה
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
מאז עלייתו של נשיא מצרים עבד אל פתאח א סיסי ידעו יחסי ישראל-מצרים בעיקר פריחה, כאשר המדינות התקרבו בעיקר מבחינה בטחונית והחשש מזרועות איראן. אולם לאחר תחילת המלחמה ברצועת עזה, נמצאים היחסים בין המדינות בשפל חסר תקדים.
גורמים רשמיים במצרים מסרו לעיתון וול סטריט ג'ורנגל כי היחסים בין ישראל לשכנה מדרום מערב נמצאים בשפל של לפחות שני עשורים. שני המנהיגים לא שוחחו בחודשיים האחרונים כאשר לפי גורמים המעורים בפרטים הנשיא המצרי אף דחה שיחות של ראש הממשלה נתניהו.
החשש במצרים הוא בעיקר מגל פליטים מעזה שיגיע לשטחה, דבר לו בקהיר מתנגדים בתוקף רב. בנוסף לכך גם האיום של החותים מתימן משפיע על היחסים בין המדינות, כאשר מאז החלה המלחמה, הפסידה מצרים סביבות 40% מההכנסות שלה מסחר והתנועה במפרץ סואץ.
כזכור, גם בסבבים קודמים ברצועת עזה נשארו היחסים בין המדינות כשבשגרה, והמצרים אף תיווכו לא מעט בניסיונות הגעה להפסקות אש. למרות המתחים בין המדינות יש לציין כי מצרים סירבה לפחות עד כה להחזיר את השגריר מתל אביב, למרות דעת הקהל במדינה וממשיכה בניסיונות התיווך במטרה להגיע להפסקת אש והחזרת החטופים חזרה לישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה