בארץ

עסקה בדרך? 100 אסירים על כל חטוף, נסיגה מלאה מרצועת עזה

על הפרק: מפגש פסגה באחת מהבירות האירופיות החשובות בעולם, במטרה לקדם מתווה להחזרת 136 הישראלים בשבי החמאס. הגורמים שיוועדו: קטאר, ארה"ב, מצרים וישראל. הקו האדום: לא להפסיק את הלחימה. אלא שארגון הטרור מתעקש על הפסקת אש כתנאי בל יעבור, על 10 ימי הפוגה לפחות לפני שישוחרר חטוף ועל מפתחות אדירים 
מערכת ice |  3
הפגנות משפחות החטופים (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
ייתכן שאף בסוף השבוע הקרוב צפוי להתקיים מפגש פסגה באחת מהבירות האירופיות החשובות בעולם. במטרה לנסות ולקדם מתווה להחזרת 136 החטופים שנמצאים בשבי החמאס כבר 111 יום, יוועדו בכירים וינסו לגשר על הפערים בין חמאס לישראל. אמש (חמישי) דיווח הכתב המדיני של חדשות 12 ירון אברהם על אותה הצעה שהעביר ארגון הטרור, אשר קבינט המלחמה דן בפרטיה.
בפסגה זו צפויים להשתתף נציגים מכל הגורמים המתווכים, למעט מנהיגי החמאס. בין הדמויות שיתכנסו בחדר אחד יכללו ראש ה-CIA האמריקני, ראש ממשלת קטאר, ראש המודיעין המצרי, ראשי המוסד והשב"כ והאלוף (במיל') ניצן אלון. בישראל מגדירים את הפסגה הזו קריטית, כזו שמאחדת את צירי התיווך, בדגש על קטאר ומצרים.
 
המפגש המשותף מתרחש על מנת להפעיל לחץ משותף על הצדדים להגיע לעסקה, ובעצם לגשר על פערי הגישות בין הקטארים לבין המצרים. אלו לפעמים, מטבע הדברים, מעט מאריכים את המגעים. שר הביטחון יואב גלנט אמר באותו הקשר, שהוא תולה את העיכוב במו"מ דווקא במנהיגי ארגון הטרור בחו"ל, ולא במנהיגו בעזה יחיא סינוואר.

(צילום: חיים גולדברג/ פלאש 90)
הקו האדום המרכזי שמציבים בישראל הוא לא להפסיק את הלחימה בתום שחרור החטופים. חמאס אומר: הפסקת אש כתנאי בל יעבור במסגרת העסקה. ההצעה של חמאס למרכיבי העסקה כוללת בין 10 ל-14 ימי הפוגה לפני שבכלל ישוחרר החטוף הראשון. אחר כך, בשלבים: הפוגות בין פעימה לפעימה שייפרשו על פני חודש וחצי עד חודשיים. המפתח בחלק ההומניטרי יעמוד 100 אסירים על כל חטוף.
המפתח בהמשך העסקה צפוי לעמוד על מאות אסירים לכל חטוף ונסיגה ישראלית מלאה מהרצועה. גורמים בקבינט אומרים בתגובה לכלי התקשורת כי לא יאפשרו את ריקון בתי הכלא, אבל יהיו "נדיבים" במפתחות העסקה. סלע המחלוקת בשורה התחתונה טמון, למעשה, בשאלה אם המלחמה תיפסק.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חתופים
    משה 01/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא לשחרר רוצחים זה התנאי הכי חשוב והפסקת אש ל10 שנים לפחות בתנאי שאם חמס מפר את הפסקה רשאית ישראל לחזור ולהתקיף את החמס כמההשישראל רוצה
    סגור
  • 2.
    חתופים (ל"ת)
    משה 01/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    העסקה
    שלום דראב 01/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עסקה מסוכנת. לפי החשבון הזה, נהיה חייבים לחמאס אסירים לשיחרור עתידי ללא תנאי. כלומר, לאחר שטרוריסטים יפגעו ביהודים ניאלץ לשחרר אותם מייד, כי עדיין לא הגענו למספר 13600 אסירים משוחררים. עסקה כזו, היא פגיעה ללא תקנה בעם בישראל. אני מקווה ומתפלל, שראש הממשלה לא ייכנע לסחטנות זו.
    סגור