בארץ

עשרות חיילות סירבו לשרת כתצפיתניות: זו הסיבה לכך

בעקבות מתקפת הפתע הרצחנית של מחבלי חמאס ב-7.10 כ-50 חיילות שהתגייסו השבוע לשירות סירבו להיות תצפיתניות, זאת על רקע הזלזול באזהרותיהן ותנאי השירות הלא מספקים, דובר צה"ל מסר בתגובה כי "חייבים לשכנע ולהסביר כמה התפקיד חשוב"
מערכת ice | 
חיילות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בעקבות מתקפת הפתע של מחבלי חמאס ב-7.10, כ-50 חיילות שהתגייסו השבוע לצבא סירבו להיות תצפיתניות, כך דווח ב-YNET. הסיבה היא הזלזול באזהרותיהן של התצפיתניות לפני מתקפת הפתע הרצחנית של חמאס ותנאי השירות הירודים. דובר צה"ל מסר בתגובה לכך כי "אנחנו חייבים לשכנע לשרת ולהסביר למה התפקיד כזה חשוב".
בבקו"ם טענו כי מדובר באחוז סירוב נמוך והם ציפו לאחוזים גבוהים יותר, מדובר ב-20% שהיו קיימים גם לפני ה-7.10. יש לציין כי מדי שנה מגויסות לתפקיד 1,600 חיילות, ב-YNET המשיכו כי לפי בדיקה שלהם רק 300 מהן רצו את התפקיד.
כזכור ב-7.10 לפני מתקפת הפתע הרצחנית של חמאס, הזהירו את הצבא תצפיתניות שזיהו תנועות חריגות של מחבלי חמאס בתוך שטח הרצועה. דבר זה לא עזר בסופו של דבר למנוע את המתקפה מאחר ובצבא התייחסו לטענותיהן בזלזול. המחבלים הצליחו לחדור את גדר הגבול ורצחו יותר מ-1,400 ישראלים ביישובי העוטף ביניהן גם את אותם תצפיתניות שהתריעו וחטפו את אורי מגידיש שחולצה בסופו של דבר על ידי צה"ל במבצע מורכב בשטח הרצועה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה