בארץ

הטרגדיה סמוך לגבול עזה: פרטים חדשים על החילוץ מהמבנים שקרסו

מדינת ישראל התעוררה היום לבוקר קשה במיוחד, עם פרסום שמם של 21 לוחמי צה"ל שנהרגו באירוע טרגי שהתרחש מאות מטרים מגדר הגבול. כעת נחשפים פרטים חדשים על המקרה הכואב
מערכת ice |  1
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
21 לוחמי צה"ל נהרגו במהלך אירוע טרגי שהתרחש אתמול (שני) ברצועת עזה, רק מאות מטרים מהגבול לישראל. במהלך האירוע, נורה טיל נ"ט על ידי מחבל שגרם לקריסת מבנה על הלוחמים שהיו בו, מאחר והמבנה היה מלא בחומרי נפץ שהתפוצצו ולא הותירו ללוחמים סיכוי, בו בזמן, נורה טיל נ"ט נוסף לעבר טנק של צה"ל שהיה במקום, וכתוצאה מכך נהרגו שני חיילים. 
דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי, התייחס לפני זמן קצר לאירוע וסיפק פרטים חדשים עליו. הגרי אמר כי כלל הלוחמים שהיו במבנה נהרגו במקום כתוצאה מהפיצוץ האדיר וקריסת המבנה עליהם. עוד אמר דובר צה"ל כי המבנה שהיה בסמוך קרס גם הוא והקשה על החילוץ.
במקרה חריג ועל פי דיווח ב"ישראל היום", לוחמי אש מכב"ה הוזעקו למקום התקרית, שכזכור נמצא בתוך שטח הרצועה, במטרה שניסיונם העשיר בחילוצים מסוג זה, יתרמו למאמצים, לאור גודל האירוע ומורכבותו. לטובת ביצוע גיוס לוחמי האש, עשו שימוש בהליך חריג של צו 8 באופן מזורז וכך התאפשר להיעזר בהם.
דובר צה"ל התייחס בהצהרה שקיים לתקרית הטרגית ואמר: "מרבית הלוחמים שהיו במבנה נהרגו מהפיצוץ ומהקריסה, חיסלנו ביממה האחרונה יותר מ-100 מחבלים במערב העיר. המחיר של המלחמה כבד וכואב. משרתי מילואים מכל חלקי החברה הישראלית, פשוטו כמשמעו. מכל המגזרים ומכל חלקי הארץ - הקריבו את חייהם למען הבית המשותף של כולנו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אמרתי וכתבתי פה בעבר לא להיכנס לעזה אלא להפציץ ולשטח הכ (ל"ת)
    אאא 01/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור