בארץ

עסקת חטופים בתמורה לשחרור אסירים? דיווח דרמטי על המגעים

ברויטרס מדווחים על "הסכמה עקרונית" בין ישראל לחמאס על מסגרת לעסקת חטופים: הלחימה תופסק לחודש וישוחררו אסירים ביטחוניים כולל רוצחים. חמאס דורש הפסקת מוחלטת של המלחמה ומתנגד להגלות את מנהיגיו
מערכת ice | 
החטופים מועברים לצלב האדום (צילום פלאש 90/ עטיה מוחמד)
סוכנות רויטרס דיווחה לפנות בוקר (רביעי) על התקדמות במגעים לעסקת חטופים ו"הסכמה עקרונית" בין ישראל וחמאס על הפוגה של חודש בלחימה ושחרור אסירים ביטחוניים. יחד עם זאת, עדיין נותרו מחלוקות בין הצדדים וחמאס מעמיד תנאים שישראל תתקשה לקבל.
על פי הדיווח, במסגרת המגעים בין הצדדים בתיווך ארה"ב, קטאר ומצרים, ישראל מציעה להגלות מעזה את מנהיגי חמאס מחמד דף ויחיא סינוואר ועוד ארבעה בכירים, אך חמאס מסרב להצעה. בין היתר דורש ארגון הטרור את סיום המלחמה, נסיגת צה"ל מהרצועה והפסקת אש קבועה, ולא רק לחודש. אחת ההצעות שעלו הן הפסקת אש של חודש ולאחריה הפסקת אש קבועה.

"וושינגטון פוסט" דיווח כי במשא ומתן עלתה הצעה כי בתחילת התהליך חמאס ישחרר כ-10 נשים וילדים, ובשלב השני, כ-40 חטופים חולים, פצועים וקשישים וכן חיילות. רק בשלב האחרון ישחרר חמאס את שאר החטופים: גברים, חיילים, וכן הגופות.
 
לפי הדיווח, ישראל תיאלץ לשחרר שלושה מחבלים הכלואים בישראל (כולל רוצחים) בתמורה לכל חטוף. בשבי חמאס נותרו כ-136 חטופים, מהן 19 נשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה