בארץ

יו"ר רשות החשמל אמיר שביט: "הרפורמה בחשמל בוצעה בצורה מדויקת"

אמיר שביט יו"ר רשות החשמל התארח הבוקר בוועידה הבינלאומית לאנרגיה ועסקים שנערכה בפעם ה-20 ובירך את הרפורמה במחירי החשמל שעשתה הממשלה, זאת על אף העלייה במחירים
מערכת ice | 
אמיר שביט (צילום יחצ)
אמיר שביט, יו"ר רשות החשמל, התארח הבוקר בוועידה הבינלאומית ה-20 לאנרגיה ועסקים והתייחס לרפורמה הממשלתית שבוצעה בחשמל: "הוצאנו לדרך בשנה שעברה 60 מיליארד שקל. אחת ההשקעות העיקריות היא 20 מיליארד שקל שגיבשנו עם נגה, שאמורה לשחרר הרבה מגבלות בהיקפים משמעותיים כך שבתוך עשור תהיה מערכת הולכת חשמל שלא תהיה כל רגע תחת אילוצים.
הוצאנו לדרך ארבע תחנות פוסיליות חדשות על גז טבעי. אני יודע שבתוכנית של נגה כתוב שתיים עד 2030 וכתוב שזה 670 כל אחת. אבל אנחנו חושבים ששחרור ה-670 ל-900 הוא קריטי לתחרות במשק וחושבים שצריך ארבע תחנות ושעודף תחנות זה טוב למשק, זה טוב לסביבה, זה פחות פליטה של גזי חממה ופחות הכול". 
עוד הוסיף שביט: "נתנו הרבה רישיונות, מותנים וקבועים, בחודש הקרוב נסיים את צד ההולכה ואנחנו קרובים מאוד שכל הנושאים הרלוונטיים שהיו ברפורמה מגיעים לסופם בסוף יוני או בתחילתו וחברת החשמל תסיים את מכירת התחנות. אני לא מכיר עוד רפורמה שמה שאמרו – נעשה בצורה כל כך ברורה ויציבה. כל מה שנכתב בחוק ובמסמכים ובהחלטות מבוצע.
"חילקנו רישיונות למעל 40 ספקים שיכולים למכור חשמל, יש 15 שכבר פעילים. אנחנו מכוונים להעמיק ולהעצים את התחרות וצריך לזכור שהדבר שקרה בצורה הכי משמעותית זה שב-1 בינואר תחנה סולארית עם אגירה יכולה כבר למכור למסעדה או למפעל ולהגיד 'אני קונה חשמל ירוק'. זה ניצנים של זה, יש רק חברה אחת משמעותית שפועלת בתחום, אבל ככל שנפתח את התחרות בתחום הביקוש וההיצע - הביקוש והצרכנים יובילו את התחרות".
כזכור בשבוע שעבר נערך דיון חריף בוועדה לביקורת המדינה בין נציגי ארגון לובי 99 לבין בכירי חברת החשמל בנוגע להעלאת מחירי החשמל, במהלכו תקף מנכ"ל חברת חשמל מאיר שפיגלר את נציגי רשות החשמל וטען כי היא עושה מניפולציות ומכניסה שיקולים פוליטיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה