בארץ

עוד פרויקטור: מי יהיה אחראי לשילוב החרדים בצה"ל?

שר הביטחון יואב גלנט מינה בשבועות האחרונים את האלוף (במיל') אליעזר שקדי לתפקיד האחראי על שילוב המגזר החרדי בצבא. בעברו הקים את "שחר כחול",  מיזם לשילובם בחיל האוויר בשעה שכיהן כמפקד החיל. בצה"ל מתכננים להאריך את משך הגיוס לכלל המשרתים, ומקווים להרחיב את כמות המתגייסים
מערכת ice | 
הציבור החרדי מתגייס לצבא (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
שר הביטחון יואב גלנט מינה בשבועות האחרונים את האלוף (במיל') אליעזר שקדי לתפקיד פרויקטור לגיוס ושילוב חרדים בצה"ל. כשברקע המלחמה, וכשסוגיית הגיוס הופכת למשמעותית ביותר בחברה הישראלית, גלנט ומערכת הביטחון מעוניינים להביא לשילוב כמה שיותר חרדים בצבא. כך דווח הבוקר (ראשון) בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב. 
שקד, ממקימי מיזם "שחר כחול" לשלוב חרדים בחיל האוויר כשכיהן כמפקד החיל. המיזם נחשב להצלחה גדולה וכעת מקווים במערכת הביטחון לנסות בדרכים נוספות להביא לגיוס חרדים. חוק הגיוס לא נמצא על הפרק בשלב זה. החרדים שרצו לקדם אותו מיד עם תחילת המושב, זנחו את תכניותיהם על רקע המלחמה. בצה"ל מתכננים להאריך את משך הגיוס לכלל המשרתים, ומקווים להרחיב את כמות המתגייסים מהציבור החרדי.
במסגרת מחזור הגיוס, התקיים בתחילת החודש גיוס למסלולים החרדים, שכולל גיוס לוחמים לגדוד "נצח יהודה" של חטיבת כפיר, לפלוגת "חץ" של חטיבת הצנחנים, לפלוגת "תומר" של חטיבת גבעתי ולפלוגת "מגן הנגב" בחיל האוויר. במסגרת הגיוס הנוכחי, נפתח פיילוט ראשון מסוגו לשילוב חיילים חרדים במחלקת בני ישיבות בחטיבת גולני, במסגרתו שולבו חמישה מתגייסים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה