בארץ

"אין ספק שזוהי העת למסד את מעמדם": האם נפתרה בעיית הרבש"צים?

על רקע בעיית הרבש"צים שמתאפיינת בחוסר הכרה והענקת תקציב מהממשלה, בוועדה לביטחון לאומי דנו על הצורך בהקמת גוף אחוד שייתן מענה לגוף המגן על יישובי העוטף במצבי חירום. חה"כ מיכאל ביטון: "להטיל את האחריות בנושא על גוף מקצועי אחד"
מערכת ice | 
מחאת הרבש"צים (צילום אבשלום ששוני/ פלאש 90)
היום (שני), התקיים דיון סוער בוועדה לביטחון לאומי אשר סבב סביב הצורך בהקמת גוף אחוד אשר ייתן מענה לבעיית הרבש"צים, שכוללת היעדר תקציב וסמכויות אשר פוגעים בעת מילוי תפקידם בהגנה על יישובי העוטף.
יו"ר הוועדה ח"כ צבי פוגל (עוצמה יהודית), אשר הדגיש בפני חברי הוועדה כי יתקיים דיון נוסף בסוגיית הרבש"צים, הזהיר כי חוסר הטיפול בבעיה החמורה עלול לסכן את אזרחי ישראל: "אם לא נעדכן את תפיסת הביטחון להגנה אזרחית נחזור ונפגוש את ה-7.10 בעוצמות יותר גדולות. לא אתפלא אם מחר פלסטינים יצאו מג'נין ומתנפלים עלינו".
חה״כ מיכאל ביטון, יו״ר ועדת המשנה לתפיסת הביטחון ובניין הכוח, ציין כי המלחמה הנוכחית הדגישה עד כמה חשוב ודחוף הטיפול בסוגיית הרבש"צים: "האחריות כיום על כיתות הכוננות נחלקת בין שלושה גורמים שונים: צה״ל, מג״ב והמשטרה, אין ספק שזוהי העת למסד ולעגן את מעמדם וכן להטיל את האחריות בנושא על גוף מקצועי אחד בלבד ומשרד ממשלתי אחד״.
בעת הדיון הסוער, נכח גם איתי הופמן, יו"ר ארגון הרבש"צים מבית ההסתדרות הלאומית. הופמן הביע את תמיכתו בקידום הפתרון אשר כולל הקמת גוף ארצי אחוד שיעניק מענה אמיתי לרבש"צים הפועלים להגנת יישובי העוטף.
"היום אני רבש"צ אזרח לכל דבר. אם יש אירוע פלילי ביישוב, אין סמכויות שיטור ואי אפשר לתת כך מענה, בטח כשאנחנו יודעים שלצבא ולמשטרה לוקח זמן להגיע", סיפר הופמן. מלבד זאת, הופמן סיפר על אחד המחדלים הקשים שהתקיימו אצל הרבש"צים ב-7.10: "מספר לי רבש"צ שלא יכול היה לתדלק את רכב הביטחון כי נגמר התקציב לדלקן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה