בארץ

בג"צ יכריע: האם העיתונאים הזרים יכנסו לרצועת עזה?

ארגון העיתונאים והעיתונאיות מבקש מבג"צ להצטרף כידיד בית המשפט לעתירת התאחדות עיתונאי החוץ בישראל בדרישה לאפשר כניסת עיתונאים זרים לרצועת עזה. "פגיעה בחופש העיתונות ובסיקור עצמאי עלולה להביא לפגיעה קשה ובלתי מידתית, בחופש העיתונות, ובתוך כך בדמוקרטיה הישראלית ובשלטון החוק"
מערכת ice |  1
תקיפה צה"ל ברצועת עזה (צילום פלאש 90/ עטיה מוחמד)
ארגון העיתונאים והעיתונאיות פנה היום (חמישי) לבג"צ בבקשה להצטרף כידיד בית המשפט בעתירת התאחדות עיתונאי החוץ בישראל נגד מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף פיקוד הדרום ושר הביטחון.
באמצעות עורכי הדין אמיר בשה ולילך לוי מציינים בארגון: "נבקש להצטרף להליך כידיד בית המשפט לנוכח ההיבטים הציבוריים העולים מן העתירה והחשיבות בהנגשת מידע לציבור באמצעות סיקור של עיתונאים זרים את הנעשה ברצועת עזה. זאת במיוחד נוכח התמשכותה של המלחמה לתקופה שסופה לא ידוע, וכן, נוכח מומחיותו המיוחדת של הארגון בתחום חשוב וייחודי זה הנוגע ביסודות הדמוקרטיה ושיטת המשפט בישראל. 
"המשיבים מונעים מעיתונאים זרים בישראל לבצע את עבודתם  העיתונאית. העדר שינוי במדיניות כאמור, על אף חלוף הזמן וחרף התמשכות המלחמה לתקופה שסופה אינו ידוע – מהווים פגיעה נוספת ולא מידתית בחופש העיתונות. הפגיעה בחופש העיתונות היא גם פגיעה בזכויות נוספות הכרוכות בו – חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת". 
לדברי הארגון, הדרת עיתונאים זרים מרצועת עזה פוגעת גם בעיתונאים ישראלים ובאזרחי ישראל, שנמנע מהם מקור מידע מהימן. "הארגון סבור כי יש לאפשר כניסת עיתונאים זרים לרצועת עזה באמצעות הסדר המאזן בין חופש העיתונות לבין המצב הביטחוני המורכב וביטחונם האישי של העיתונאים הזרים. "העיתונות היא חלק מ"הרשות המבקרת" (הרשות הרביעית). הביקורת העיתונאית אינה יכולה להתקיים ללא סיקור ישיר, ורק באמצעות תיווך מידע באמצעות גורמי הביטחון או סיקור מוגבל תחת דובר צה"ל או צה"ל".
 
"פגיעה בחופש העיתונות באמצעות פגיעה בעקרון החשוב של סיקור עצמאי עלולה להביא לפגיעה קשה ובלתי מידתית, בחופש העיתונות, ובתוך כך בדמוקרטיה הישראלית ובשלטון החוק. בנסיבות העניין, מבוקש כי כניסתם של עיתונאים זרים תיעשה באמצעות נוהל מסודר, הקובע את התנאים לכניסה לאיזור הסיקור, זהות הגורם המאשר והקריטריונים למתן אישור או אי מתן אישור".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אלה אוייב כמו חמאס.
    דורון 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קונספצייה בשיאה. בג''ץ? לא למדתם כלום??
    סגור