בארץ

דרמה של הרגע האחרון: הבחירות לרשויות המקומיות יידחו שוב

הזיגזג של הממשלה נמשך: לאחר שנדחו הבחירות המקומיות לסוף ינואר בשל המלחמה, השתכנעו השרים לדחות את הבחירות בשנית - ככל הנראה לסוף פברואר. זו הצעת הפשרה של ראש הממשלה נתניהו
מערכת ice | 
הבחירות לרשויות המקומיות 2023 (צילום פלאש 90/ מאיר וקנין, הילל מאייר, ויקיפדיה-באדיבות סיעת חיים בחיפה, פייסבוק/ משה ליאון, רון חולדאי)
הבחירות לרשויות המקומיות, שהיו מתוכננות לסוף אוקטובר ונדחו לסוף ינואר בשל המלחמה – יידחו ככל הנראה שוב, לסוף פברואר. ישיבת הממשלה בנושא מועד הבחירות שהתקיימה הערב (רביעי), הסתיימה אמנם ללא הכרעה, אך לפי הצעת פשרה של רה"מ בנימין נתניהו, יתקיים דיון מכריע בנושא ביום ראשון הקרוב.
על פי הפשרה שהתקבלה, הממשלה תנחה את צה"ל להעביר למזכירות הממשלה, עד מחר בשעה 14:00, את עמדתו באשר לאפשרות שחרורם של 2,189 מועמדים לבחירות ברשויות המקומיות הנמצאים כיום בשירות מילואים פעיל. על פי המסתמן, ביום ראשון תחליט הממשלה על דחיית הבחירות וזאת בעקבות הסכמה בין שר האוצר בצלאל סמוטריץ' – שנלחם לדחות את הבחירות – לבין מפלגת ש"ס ובראשה שר הפנים משה ארבל.

מלשכת השר ארבל נמסר כי "שר הפנים קיבל את עמדת גורמי המקצוע העדכנית ולשכת הרמטכ״ל, ובדיון שהתקיים היום בממשלה אף הוצג בעל פה נתון לפיו 700 מועמדים לוחמים בעזה בעת הזו. ובשל כך עמדתו היא כי יש לפעול לדחיית הבחירות ל27.2".
 
באחרונה פורסמו שמועות שקשרו בין המשך ביטול המס על המשקאות הממותקים, לבין דחיית הבחירות המקומיות. על פי תיאוריות קונספירציה, שר האוצר סמוטריץ' הסכים לבטל את החזרת המס שמכניס 900 מיליון שקל בשנה למדינה, בתמורה לכך שהמפלגות החרדיות יסכימו לדחות את הבחירות המקומיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה