בארץ

חרבות ברזל, היום ה-64: 5 חיילים נהרגו בעזה, בהם אחיינו של השר איזנקוט

האיחוד האירופי הכניס את מוחמד דף ומרוואן עיסא, ראשי הזרוע הצבאית של חמאס, לרשימת הטרוריסטים שלו, הקפיא את כל נכסיהם במדינות האיחוד ואסר להעביר להם כספים ומשאבים כלכליים, ביידן הודיע כי המלחמה חייבת להסתיים עד תום 2023. אחיינו של השר אייזנקוט נפל יממה לאחר בן דודו
מערכת ice |  1
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ נאסר אישתיה, מסך קשת 12)
המטחים הכבדים של הרקטות חזרו, והיום (שבת) צה"ל המשיך בלחימה ונערך לכל תרחיש במסגרת המלחמה בעזה שנכנסה ליומה ה-64, כרגע לא אמורים לחזור חטופים נוספים גם היום כאשר צה"ל ממשיך בלחימה, כשהשעון מתקתק בצל הלחץ האמריקאי. קבינט המלחמה יתכנס הערב לדיון ומחר דיון נוסף של הקבינט הרחב על הרשות הפלסטינית.
בשורה טובה לישראל: האיחוד האירופי הכניס את מוחמד דף ומרוואן עיסא, ראשי הזרוע הצבאית של חמאס, לרשימת הטרוריסטים שלו, הקפיא את כל נכסיהם במדינות האיחוד ואסר להעביר להם כספים ומשאבים כלכליים.

על פי דיווח בפוליטיקו: נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הציב דד ליין לסיום המלחמה לסוף החודש (סוף השנה הלועזית) 2023. כזכור, בביקורו בישראל בלינקן אמר בשבוע שעבר כי ״יש לישראל כמה שבועות, לא כמה חודשים״.
בפשיטה על מסגד שהכיל תשתיות טרור של חמאס ביממה האחרונה, לוחמי צוות הקרב של גדוד 12 חיסלו חוליית מחבלים. במהלך הפעילות, מטען התפוצץ סמוך לכוחות ומיד לאחר מכן, מכלול האש החטיבתי הכווין מספר תקיפות מהירות במרחב - מסוק קרב חיסל מספר מחבלים שארבו לכוחות על גג המסגד, מספר מחבלים שיצאו מפיר מנהרה ומחבלים נוספים ששהו במרחב. לבסוף, מטוס קרב השמיד את המסגד ואת מערכת התשתיות התת - קרקעיות שמתחתיו.

אמש, על פי דובר צה"ל: בהמשך להתרעות בצפון הארץ, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה מלבנון לשטח מדינת ישראל. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה בעקבות שברי יירוט. מספר שיגורים זוהו לפני זמן קצר, משטח לבנון לעבר מספר מוצבי צה״ל במרחב הגבול. צה"ל תוקף בארטילריה את מקור הירי ומטרות נוספות בשטח לבנון.
בוצע ירי של רקטות לאשקלון בסביבות השעה 16:00 ובסביבות 18:00 מטח כבד לאזור המרכז, כאשר בתל אביב נפלו רסיסי רקטה שגרמו לנזק. מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל מטפלת כעת במספר זירות נפילה של פריטי רקטה בתחומי מחוז ת"א. בשלב זה לא התקבלו דיווחים על נפגעים. שוטרי וחבלני משטרה של מחוז תל אביב פועלים כעת על מנת לבודד את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים ופריטים נוספים לשם הסרת סיכון נוסף לציבור".
18:36 הותרו לפרסום שמותיהם של חמישה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם, בניהם גם אחיינו של השר גדי איזנקוט.
-רס״ר (מיל׳) ליאב אטיה (Liav Atiya) בן 25, מבאר שבע, לוחם בגדוד 6623, עוצבת ׳חוד החנית׳ (55), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.
-רס״ר (מיל׳) עמרי בן שחר (Omri Ben Shachar), בן 25, מגבעתיים, לוחם בגדוד 6623, עוצבת ׳חוד החנית׳ (55), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.
-סמל מאור כהן איזנקוט (Maor Cohen Eisenkot), בן 19, מאילת, לוחם בגדוד 12, חטיבת גולני, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

סמל מאור כהן אייזנקוט, באדיבות המשפחה.
-סמ״ר יונתן  דין חיים (Jonathan Dean Jr Haim), בן 25, מרמת גן, לוחם בגדוד הנדסה 603, עוצבת ׳סער מגולן׳ (7), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.
-סמ"ר חיים מאיר עדן, בן 20, מרחובות, לוחם בגדוד 13, חטיבת גולני, נפטר מפצעיו היום (ש׳) לאחר שנפצע ב-07.10.2023 באורח קשה.
בנוסף, לוחם מגדוד 53, עוצבת ׳ברק׳ (188), נפצע באורח קשה אתמול (שישי) בקרב בצפון רצועת עזה. קצין ושני לוחמי צה"ל מגדוד ההנדסה 603, עוצבת ׳סער מגולן׳ (7), נפצעו באורח קשה אתמול (שישי) בקרב בדרום רצועת עזה. 
כמו כן, קצין וצוער מגדוד גפן, בה"ד 1, נפצעו באורח קשה אתמול (שישי) בקרב בצפון רצועת עזה. שני לוחמי צה״ל במילואים נפצעו באורח קשה אתמול (שישי) כתוצאה מירי לעבר מוצב צה"ל משטח לבנון אתמול. בנוסף, לוחם מסיירת גולני, נפצע באורח קשה היום (שבת) בקרב בצפון רצועת עזה. קצין במילואים מיחידה 6017 של חיל הרפואה נפצע באורח קשה היום ברצועת עזה.
כמו כן, לוחם במילואים מגדוד 93, חטיבת כפיר נפצע באורח קשה היום (שבת) בקרב בצפון רצועת עזה וכן מפקד מחלקה ומפעיל צמ״ה מגדוד  93, חטיבת כפיר נפצעו באורח קשה בצפון רצועת עזה. שני לוחמי מילואים מגדוד 79, חטיבה 14 נפצעו באורח קשה היום (שבת) בקרב במרכז רצועת עזה. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.
20:45 דובר צה"ל בהצהרה: מחקירות המחבלים שנכנעו עולה כי מצב פעילי החמאס בשטח - קשה. הנהגת חמאס מתכחשת למציאות. הפעילים מתלוננים שההנהגה מנותקת ורווחת התחושה שלהנהגת חמאס שנמצאת בתת-הקרקע לא אכפת מהתושבים שמעל לקרקע.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מגיע לאיזנקוט שמרחם על מחבלים ואפילו הקריב עבורם את חיי (ל"ת)
    מושיק גולדשטיין מגבע 12/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור