בארץ

חרבות ברזל, היום ה-63: ירי לדרום, בנו של השר איזנקוט הובא למנוחות

הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם, על פי דיווחים חדשים שנחשפו בארה"ב, חמאס רצה להשתלט על מספר אזורים שלא היו ידועים עד כה ב-7 באוקטובר, כולל בסיס צבאי מדרום לתל אביב, ‏שר החוץ של ארה״ב אנטוני בלינקן: "ישנו פער בין הצורך לשמור על חיי אזרחים ובין התוצאות שאנו רואים בפועל"
מערכת ice | 
חמאס (צילום פלאש 90/ וויסאם השלמון)
המטחים הכבדים של הרקטות חזרו, והיום (שישי) צה"ל המשיך בלחימה ונערך לכל תרחיש במסגרת המלחמה בעזה שנכנסה ליומה ה-63, כרגע לא אמורים לחזור חטופים נוספים גם היום כאשר צה"ל ממשיך בלחימה, כשהשעון מתקתק בצל הלחץ האמריקאי.
לראשונה: סופגניות חולקו לחיילים שפועלים בתוך רצועת עזה. צוותי האגף לטכנולוגיה ולוגיסטיקה בצה"ל העבירו סופגניות ללוחמי צה"ל בלב העיר עזה במסגרת חג חנוכה עם שלל פינוקים.

הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם: רס״ם (מיל׳) קובי דבש (Kobi Dvash), בן 41, מטבריה, לוחם בגדוד ההנדסה 271, חטיבת המחץ (14), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. ורס״ר (מיל׳) איל מאיר ברקוביץ (Eyal Meir Berkowitz), בן 28, מירושלים, לוחם בגדוד 699, עוצבת ׳חצי האש׳ (551), נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה.
‏מקורות פלסטיניים מדווחים על חילופי אש בין כוחות הביטחון למחבלים בכמה מוקדים ברצועה, לרבות ח'אן יונס, דיר אל-בלח, נוסריאת, בית להיא, בית חאנון, והשכונות סג'עיה ותופאח. במקביל, דיווח על תקיפות אוויריות בדיר אל-בלח.
‏המיליארדר רוס סטיבנס הודיע כי ימשוך את התרומה שלו לאוניברסיטת פנסילבניה, העומדת על כ-100 מיליון דולרים, בעקבות התבטאויותיה של נשיאת האוניברסיטה ליז מגיל בשימוע בקונגרס על הטיפול באנטישמיות בקמפוסים.
‏שר החוץ של ארה״ב אנטוני בלינקן: "ישנו פער בין הדברים שאמרתי בישראל על הצורך לשמור על חיי אזרחים ובין התוצאות שאנו רואים בפועל", בינתיים לא מעט אזרחים עזתים ממשיכים לתקוף את חמאס בתקשורת.
הנשיא ביידן אמר בשיחת הטלפון עם ראש הממשלה נתניהו היום כי הוא מודאג מאוד לגבי בני הערובה שנותרו בעזה, כך נמסר מהבית הלבן. ביידן אמר לנתניהו כי הצלב האדום חייב לבקר את בני הערובה שנותרו בשבי חמאס. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ציין בשיחה כי סירוב חמאס לשחרר נשים צעירות הוא שהביא לקריסת הפסקת האש. מהבית הלבן נמסר כי ביידן ונתניהו סיכמו לנצל כל הזדמנות כדי לשחרר בני ערובה נוספים.
על פי דיווחים חדשים שנחשפו בארה"ב, חמאס רצה להשתלט על מספר אזורים שלא היו ידועים עד כה ב-7 באוקטובר, כולל בסיס צבאי מדרום לתל אביב. ב'ניו יורק טיימס'. נחשף כי במחשב שנמצא בטנדר של מפקד בחמאס היה גם שרטוט של הבסיס הצבאי מדרום לתל אביב. צה"ל הפיק לקחים ממלחמתה של רוסיה באוקראינה, במיוחד כיצד הטנקים הרוסיים באוקראינה הפכו לפעמים למטרות קלות.
08:30 חולית מחבלים שפעלה במרחב הר דב הותקפה על ידי כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל. בנוסף, צה"ל תקף מספר מטרות בשטח סוריה, בתגובה לשיגורים מהגולן.
10:22 אזעקות צבע אדום נשמעו ביישובים איבים, מטווח ניר עם, ניר עם ושדרות.
11:30 בנו של השר גדי אייזנקוט, רס"ר במיל' גל אייזנקוט, הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בהרצליה.
12:03 הירי לעוטף חודש וכעת אזעקת צבע אדום נשמעה באזור עוטף עזה שדרות, איבים, ניר עם. נכון לשעה זו לא דווח על נפילות או נפגעים.
12:34 הירי לדרום נמשך וכעת אזעקת צבע אדום נשמעה בניצנים.
12:47 הדי הפיצוצים אשר נשמעו בגוש דן: רקטות ששוגרו מהרצועה ונפלו בים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה