בארץ

נחשף: שר החוץ אלי כהן העניק ליאיר נתניהו דרכון דיפלומטי

על פי פרסום של עיתון "הארץ", שר החוץ אלי כהן העניק לחברי ליכוד בעלי כוח והשפעה על המפלגה דרכונים דיפלומטיים - בניגוד לעמדת אנשיו במשרד. בנו של רה"מ נתניהו, יאיר נתניהו, קיבל אף הוא דרכון דיפלומטי 
מערכת ice |  3
שר החוץ אלי כהן (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
על פי פרסומו של העיתונאי גידי וייץ בעיתון "הארץ", שר החוץ אלי כהן הנפיק דרכונים דיפלומטיים לחברי ליכוד וביניהם לבנו של רה"מ נתניהו, יאיר נתניהו. על הפי הדיווח, השר כהן פעל בצורה המנוגדת לעמדת אנשי המקצוע בפועלים במשרדו.
חברי הליכוד שזכו לאותה הטבה מיוחדת מצידו של שרה החוץ אלי כהן, הם חברי ליכוד בעלי כוח, סמכות והשפעה רבה על מעמדו של השר ברשימת מפלגת הליכוד. מצד אנשיו של שר החוץ, אותם חברי ליכוד, לא עמדו בתקן מסוים אשר העניק הצדקה מיוחדת להנפקת הדרכונים. בניגוד אליהם, טען מנכ"ל משרד החוץ, רונן לוי כי מדובר בהנחיה המפורשת של השר כהן.
על פי הדיווח, פעולת הנפקת הדרכונים הדיפלומטיים לגורמים בכירים, נובעת מהסיבה כי דרכה נפתחת האפשרות לעקוף את התקנות החלות על שאר האזרחי ישראל ובכך, להעניק לחברי הליכוד יציאה ומעבר בין מדינות בצורה חלקה ומהירה ללא בירוקרטיה.
אלו שלא עומדים בקטגוריות המחייבות בעמידה לקבלת הדרכונים הדיפלומטיים, רשאים לקבל אותם תחת הסיבה כי מדובר ב"טעמים מיוחדים" בוועדת חריגים אותה מנהלים אנשי מקצוע בכירים במשרד החוץ.
במידה ומתקבל סירוב להנפקת הדרכונים הדיפלומטיים, רשאי מנכ"ל המשרד, רונן לוי לאפשר זאת בטענה כי מדובר ב"אינטרסים ישראליים", בדומה למקרה של חברי הליכוד. על פי הדיווח, אחד מחברי הליכוד שלהם הוענק דרכון דיפלומטי הוא ראש עיריית דימונה, בני ביטון.
ביטון, ידוע כבעל כוח והשפעה רבה במפלגת הליכוד ועל כן, על אף שדחה המשרד את הבקשה, אישר השר כהן, בעזרתו של מנכ"ל המשרד את הענקת הדרכון הדיפלומטי בטענה כי ראש העיר, הינו  סגן יו"ר מרכז השלטון המקומי ולכן קבלת הדרכון מגיעה לו.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    פשוט בושה
    פשוט בושה 12/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לקחת לו את הדיפלומטי ואת השר לשלול ולפטר מהכל
    סגור
  • 2.
    שר חוץ
    סש 12/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש בממשלה חבורה של נוכלים שקרנים ובעלי אינטרסים . היום נוסף עוד אחד.
    סגור
  • 1.
    הזניה של השרות
    א.ש 12/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מספיק שרים דל כלום לכלום עכשיו גם בעולם הרחב יראו ויכירו את הלא יוצלחים שלנו.
    סגור