בארץ

יש לכם רישיון נשק או שוקלים להוציא? הנחיות אלו במיוחד בשבילכם

זוועות ה-7 באוקטובר והרגשת הביטחון האישי הירודה בישראל הביאה את הגל המאסיבי של הבקשות להנפקת רישיון נשק אישי. המוסד לבטיחות וגהות פרסם הנחיות מיוחדות שכל בעל נשק חייב לדעת
מערכת ice | 
אקדח (צילום pixabay)
המוסד לבטיחות וגיהות פרסם היום (ראשון) את הנחיות מומחי הבטיחות שלו, לאור העלייה המטאורית בבקשות להנפקת רישיון נשק אישי, מאז פרצה המלחמה ב-7 לאוקטובר. סכנות רבות מלבד הירי עצמו קיימות בביצוע ירי במטווח או בכלל, מהרעש שעלול לסכן במצבים מסוימים ועד החשיפה לעופרת, מומחי המוס"ל מתייחסים להכל בהנחיות המיוחדות שפרסמו.
על פי הנחיות הבטיחות על פי המוסד לבטיחות וגיהות, גם בעיתות חירום ומלחמה עלינו לשמור על בריאות העובד והציבור ולכן חשוב לרענן את אמצעי ההגנה האישית של המדריך/ה והיורה מפני חשיפה לעופרת ולרעש. לדוגמא, מדריכי ומדריכות ירי ששוהים במטווח זמן ארוך זקוקים למסכת חצי פנים, שקוד דרגת הסינון במסנן המכני שלה הוא FFP3 על פי הסימון האירופי, או N100 על פי הסימון האמריקאי.
בנוסף, אומרים מומחי הבטיחות כי על מנת להגן מפני עוצמות רעש גבוהות של ירי, אין השימוש באטמים מספיק למדריכים, עקב משך שהייתם במטווח ועל כן הם צריכים להצטייד באוזניות איכותיות, המנחיתות 35 דציבל לפחות. בנוסף לכך, רצוי ומומלץ להשתמש באטמים, הנתחבים לאוזן, במשולב עם האוזניות כיוון שבמצבים שונים עלול השילוב של עוצמת הרעש ומשך החשיפה ליצור תנאי חשיפה שעבורם הגנת אוזניות בלבד אינה מספיקה. אוזניות בלבד עשויות להתאים כאמצעי הגנה מרעש לעובדים ואזרחים המגיעים למטווח רק לאימון מוגבל בזמן, בתנאי והן מנחיתות את עוצמת הרעש באופן מספק.
סוגיה נוספת אליה התייחסו במוסד לבטיחות וגיהות, היא ביצוע מטווחים על ידי נשים הרות או מיניקות לצורך קבלת רישיון לכלי ירייה פרטי. ישנן ראיות שחשיפת הבטן של אישה הרה לרעש התקפי גבוה מאד (מעל 155 דציבל C) עלולה לגרום לפגיעה וירידה בשמיעה של העובר, מעבר לחודש ההיריון החמישי לאחר התפתחות איברי השמע.
"עופרת חודרת דרך השלייה ומגיעה לחלב האם ולכן ילוד יונק עלול לספוג אותה. אי לכך, ובהתאמה גם עם המלצות שפורסמו בחוזר של המועצות הלאומיות לבריאות של חטיבת הבריאות של משרד הבריאות (20.11.23), ההמלצה לנשים הרות היא לא להשתתף במטווח ירי מהשבוע ה- 24 להריון ועד תום ההיריון ולהשתמש באמצעים להגנה אישית לפני שבוע זה. נשים הרות ומיניקות המתאמנות במטווח ירי פתוח או מטווח סגור המלווה באמצעי אוורור מאולץ מתאימים, חייבות להגן על עצמן באמצעות נשמיות בעלות דרגת סינון FFP3 (או N100) ואוזניות איכותיות להגנה מרעש". אמרו במוס"ל.
בנוסף, נשים הרות צריכות לדעת כי "מבחינת דרכי חשיפה נוספות ידוע כי זיהום עורי בעופרת ואי שמירה על גיהות אישית עלולים להוביל לחשיפה לעופרת דרך הבליעה. עקב כך מומלצים ביגוד ארוך (חולצה ומכנסיים) וכיסוי ראש, הימנעות מאכילה, שתייה ועישון באזור המטווח ורחיצת ידיים יסודית בטרם מגע במזון ועישון. בנוסף, משקפי מגן להגנת העיניים ומקלחת וכביסת הבגדים לאחר המטווח. המלצה נוספת הרשומה גם היא בחוזר המועצות הלאומיות לבריאות היא שימוש במידת האפשר בתחמושת שבה הפיקה אינה מכילה עופרת והקליע עטוף במעטפת נחושת".
מנכ"ל המוס"ל, ד"ר מיקי וינקלר סיכם ואמר: "המטרה היא לשמור על הביטחון האישי, המשפחתי ומענה בעת אירוע במרחב האזרחי הביא לעליה בבקשות להוצאת רישיון לנשק בזמן מלחמה, מבקשי הבקשות לרישיון ואלו המחזיקים ברישיון לכלי נשק חייבים להכיר את הסיכונים לבטיחות ובריאותם. חשיפה לרעש התקפי באופן ממושך, במיוחד לנשים הרות, עלול להוביל לפגיעה בלתי הפיכה בשמיעה ולסכנות לעובר. אנו מזמינים את כל הנשים ההרות וכלל האזרחים, מנהלי המטווחים ומדריכי הירי להיעזר במדריכי המוס"ל לפנות ולקבל סיוע לשמירה על בריאותם התעסוקתית בירי במטווחים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה