משפט

הצלב האדום עדיין שותק? המשפחות זועמות: "מצבם מדרדר משמעותית"

מטה המשפחות ועמותת "חברים לרפואה" פנו לפדרציה הבינלאומית לסוכרת. לפחות 12 חולים נמצאים בשבי בעזה, ולהיעדר הטיפול בהם עלולות להיות משמעויות קריטיות. ברוך ליברמן המייסד והמנכ"ל: "יש צורך בסיוע של גורמים בינלאומיים, נעשה הכל כדי שיקבלו את הטיפול התרופתי לו הם זקוקים"
מערכת ice | 
צעדת משפחות החטופים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מטה משפחות החטופים ועמותת "חברים לרפואה" בקריאה משותפת לפדרציה הבינלאומית לסוכרת: בשיתוף פעולה ראשון מסוגו, יוצאים בימים אלה המטה הרפואי של משפחות החטופים ועמותת "חברים לרפואה" (ע"ר) בקריאה נרגשת לתנועת הצלב האדום ולפדרציה הבינלאומית לסוכרת (International Diabetes Federation) לפעול כדי לספק באופן מיידי תרופות וטיפול רפואי מציל חיים ללפחות 12 חטופים חולי סוכרת הנמצאים כרגע בשבי בעזה. 
ברוך ליברמן, מייסד ומנכ"ל "חברים לרפואה", מציין כי "נובמבר הוא חודש המודעות לסוכרת, ואנו מצפים מהפדרציה הבינלאומית לסוכרת, האחראית על זכויותיהם של כ-537 מיליון אנשים סוכרתיים בעולם, לנקוט עמדה ולפעול באופן פרו-אקטיבי כדי לסייע לחטופים לקבל את הטיפול שלו הם זקוקים. כל רגע שהם לא מטופלים תרופתית, מצבם מתדרדר משמעותית. אנחנו נשמח להעביר את התרופות, אבל כדי שזה יגיע לשבויים שזקוקים להן כל-כך – יש צורך כמובן בסיוע של גורמים בינלאומיים. נמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי שכל החטופים, לרבות החולים בסוכרת, יקבלו את הטיפול התרופתי לו הם זקוקים".
הקריאה המשותפת של מטה משפחות החטופים ועמותת "חברים לרפואה" מלווה בסרטון אותו מובילות אור לוי, הנחשבת ל"פעילה החברתית הצעירה במדינה", החולה במחלת הסוכרת מגיל 6 ופועלת מזה שנים למען זכויות הסוכרתיים במדינת ישראל, ומאי סייג, יוצרת ומשפיענית רשת ופעילה חברתית.

חיפושים אחר תרופה לסוכרת בביה"ח הדסה עין כרם (צילום ארכיון: נתי שוחט/ פלאש 90)
עמותת "חברים לרפואה" נוסדה בשנת 2003 מתוך חזון לתת תרופה לכל מי שזקוק לה. מאז הקמתה, העמותה אוספת, ממיינת, משנעת ומחלקת תרופות וציוד רפואי למי שנזקק, ונחשבת לארגון גג הגדול ביותר בישראל לסיוע בתרופות, החל מתרופות בסיסיות ועד לתרופות יקרות שאינן בסל הבריאות. בזכות פעילות העמותה עשרות אלפי חולים מקבלים סיוע בתרופות מדי חודש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה