משפט

החוב להוצאה לפועל נמחק? "לאור הטעמים המיוחדים"

רשם בלשכת ההוצאה לפועל בתל אביב הורה על הפחתת ריביות בסך 880 אלף שקל לחייבת תושבת העיר שהתנהלו נגדה הליכים שהאמירו לחובות ענק שנצברו החל מ-1988. לשון ההחלטה: "היא התגוררה בדירת עמיגור, ללא ממ"ד או מקלט, תחת מתקפות טילים מרובות"

מערכת ice | 
לשכת ההוצאה לפועל (צילום ice)
הרשם יניב דיין, רשם חדלות פרעון בלשכת ההוצאה לפועל בתל אביב, הורה הבוקר (שלישי) על הפחתת ריביות בסך 880 אלף שקל לחייבת שהתנהלו נגדה 17 תיקי הוצאה לפועל. בהחלטה ציין כב' הרשם יניב דיין, כי החייבת הינה חייבת מוגבלת באמצעים, כאשר תיק האיחוד הוקם בשנת 1997.
מרבית תיקי החייבת ישנים, כאשר התיקים בגין חובותיה העיקריים של החייבת נפתחו בשנים 1988-1990. לחייבת 17 תיקים בהם סך החובות בפתיחה (הכולל תשלום אגרה ושכ"ט א') עומד על סך  95,144 שקל. סך החוב בעילה עומד על סך של  84,632 שקל. החייבת שילמה עד היום עשרות אלפי שקלים, כאשר בחלק מהתיקים שולם החוב בפתיחה. סכום החוב להיום מסתכם ב-892,489 שקל.
"ניתן לראות גם במצבם של החייבת ובני משפחתה כטעם נוסף להפחתת הריביות בתיק", אמר הרשם, "בני המשפחה המתגוררים בעיר אשקלון בדירת עמיגור, ללא ממ"ד או מקלט וכידוע העיר אשקלון סובלת ממתקפות טילים מרובות". הרשם קבע כי החייבת תמשיך לשלם לפרק זמן של 24 חודשים תשלום חודשי של 250 שקל. עוד צוין בהחלטה, כי החייבת ילידת 1963 (בת 60), עקרת בית, המוכרת כנכה על ידי המל"ל, לאור מוגבלות שכלית, ומתקיימת מקצבת נכות.
בעלה של החייב מוכר אף הוא כנכה ובדרגת אי כושר של 75%. בעלה של החייבת מתקיים מקצבת נכות ומשכר מינימום. החייבת, בעלה וילדיהם מתגוררים בדירת עמיגור. לחייבת ולבעלה 7 ילדים (6 מהם בגירים), אחת מהבנות מוכרת כנכה ומקבלת קצבת נכות מהמל"ל. בהחלטה, הדגיש הרשם, כי הזוכים כולם מחוברים בתקשורת מחשבים ומשבחרו לא להתייצב, הוא רואה אותם כמי שהשאירו את ההחלטה לשיקול דעתו.
הרשם הוסיף, כי לאור הטעמים המיוחדים שפורטו בהרחבה בהחלטה ובדיון, הוא סבור שמתקיימים טעמים מיוחדים להפחתת ריביות, לרבות מיקום מגוריה של המשפחה. לפיכך, קבע הרשם, כי החייבת תמשיך לשלם לפרק זמן של 24 חודשים תשלום חודשי של 250 ש"ח. לאחר שתעמוד בהסדר ייסגרו כל תיקי ההוצאה לפועל הפרטניים וייסגר תיק האיחוד, תבוטל ההכרזה וההגבלות שהוטלו מכוחה.
אשר לבן זוגה של החייבת ולביתה, שאף להם נצברו חובות גבוהים, קבע הרשם מועדים לדיון בנפרד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה