כסף וצרכנות

לראשונה - המדינה תשפה בני ובנות זוג של מילואימניקים: "הבית כולו מושפע"

משרדי הביטחון והאוצר הגיעו לראשונה להסכמות על פיצוי ושיפוי של בני ובנות הזוג של חיילי מילואים שלהם ילד אחד לפחות מתחת לגיל 14. ארגוני הנשים: "הכרה בכך שמשק הבית כולו מושפע מההשתתפות במאמץ המלחמתי"
מערכת ice | 
חיילי צהל מתכנסים (צילום נועם רבקין פנטון פלאש 90)
בעקבות הגיוס הנרחב של 360 אלף חיילי מילואים, מתמודדים בני ובנות הזוג עם הוצאות מרובות נוספות: הפסד ימי עבודה, שמרטפות, מימון נסיעות ועוד. 98% מהן הן נשים.
עד כה, מדינת ישראל לא פעלה לשפות ולפצות אותן ולסייע בשבועות הארוכים כשהן מתמודדות עם ההוצאות הגדולות הנוספות. מדובר הן על פיצוי בגין אובדן ימי עבודה והכנסות והן על צורך בשיפוי ע"פ ההוצאות האובייקטיביות שהתווספו עקב ניהול משק הבית ע"י הורה אחד.

ארגוני הנשים אמונה ונעמת הגישו עמדה משותפת לוועדה לקידום מעמד האישה ולוועדת הכלכלה בכנסת, המצביעה על נחיצות שינוי המדיניות הקיימת וקידום מדיניות שיפוי חדשה כלפי משרתי המילואים ובנות זוגם, באופן המכיר בהשפעות הכוללות שיש לשירות המילואים על התא המשפחתי ועל משק הבית.
כעת פורסם כי משרד הביטחון ומשרד האוצר הגיעו להסכמות שלראשונה יפוצו בני ובנות זוג של חיילי מילואים, שלהם ילד אחד לפחות מתחת לגיל 14, או ילד עם צרכים מיוחדים מעל גיל זה. הפיצוי יגיע מקרן הפיצויים של משרד הביטחון, כאשר משרד האוצר התחייב להעמיד מקורות תקציביים נוספים לקרן הסיוע באם יהיה צורך בכך. הקריטריונים לקבלת השיפוי יפורסמו עד 15 בנובמבר.
בתנועת אמונה מברכים על ההחלטה, אך מדגישים כי יש חובה לוודא קיומה של מעטפת שיפוי מלאה המאפשרת למשקי הבית המשרתים במילואים להמשיך ולנהל חיי שגרה ולקיים את ביתם. היועצת המשפטית של תנועת אמונה, עו"ד ד"ר מורן נגיד: "מדובר בהחלטה חיונית המצביעה על שינוי תפיסתי חשוב ביחס למשפחות המגויסות למילואים ואנו מברכות על כך. נחכה לפרסום הקריטריונים כדי לראות את ההחלטה המלאה ולוודא שהיא אכן עונה על הצרכים של המשפחות ומעניקה מעטפת שיפוי ותמיכה מלאה לכיסוי אובדן הכנסות והוצאות עודפות."
יו"ר תנועת אמונה יפעת סלע: "בני ובנות הזוג של חיילי המילואים הן הגיבורים והגיבורות של העורף הישראלי. 98% מהן הן נשים שכבר שבועות מתמודדות עם ניהול משפחה עם ילדים קטנים, כשמערכת החינוך פועלת באופן חלקי בלבד, מנסות במקביל להמשיך ולהגיע למקום עבודתן כשההוצאות הולכות ועולות. ההחלטה הזו היא חשובה והיסטורית, כשתנועת אמונה תמשיך להוביל את המאבק עבורן ככל שיידרש".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה