בארץ

מתיקון פנצ'ר ועד מיצוי זכויות: היוזמות החדשות בעקבות המלחמה

ערבות הדדית וסולידריות הן תכונות שמאפיינות את הציבור הישראלי בזמני חירום ומלחמה, וגם במלחמה הקשה שנכפתה עלינו ב-7 לאוקטובר עם ישראל לא אכזב. כמות היוזמות של האזרחים לטובת החיילים, תושבי העוטף ומשפחות החטופים היא ענקית ומרגשת. ליוזמות אלו הצטרפו מספר חברות המספקות מגוון שירותים במטרה להקל במעט על השגרה
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי, shutterstock)

מספר הארגונים שהוקמו על ידי אזרחים מאז תחילת המלחמה הוא לא ייאמן, במיוחד אם מוסיפים אליו את כמות האנשים שפשוט קמו לבדם ועשו מעשה. מאיסוף אוכל וציוד ללוחמים ועד אירוח משפחות מפונים, מהגעה להלוויות של חיילים בודדים ועד הגעה לשבעה במשפחות של הנופלים והנרצחים. עם ישראל מוכיח שבזמן מלחמה יש על מי לסמוך.

אל היוזמות האזרחיות האלו הצטרפו בימים האחרונים מספר חברות המספקות שירותים שונים ויכולים להקל במעט על שגרת המלחמה שנכפתה עלינו. לדוגמא, אפליקציית הפיננסים ודירוג האשראי 'קפטן קרדיט', הקימה מוקד חירום חינמי להכוונה פיננסית אשר יהיה מיועד לכלל הציבור ויהיה מאויש על ידי יועצים ומומחים. המוקד יעסוק בתחומי מיצוי זכויות מול הרשויות, משרדי הממשלה והבנקים ומתן עקרונות להתנהלות פיננסית במהלך המלחמה.
 


אפליקציית התחבורה פנגו נרתמה למען תושבי קווי העימות בדרום ובצפון  ומעניקה להם שירותי דרך לרכב ותיקוני פנצ'ר ללא עלות למשך חצי שנה. שירותי הרכב כוללים מילוי מיכל דלק, החלפת גלגל רזרבי או מקרה של מצבר שהתרוקן. עוד חברה שנרתמה למען תושבי הדרום היא רשת "עולם הקולנוע", שהשיקה מיזם במסגרתו היא תספק מוצרי חשמל לשיקום הבתים שנהרסו בעוטף עזה ובקווי העימות. פרויקט זה יימשך, על פי החברה, עד סיום תקופת הלחימה.

קבוצת Aman פיתחה מערכת ניהול ידע שתסייע בהעברת נתונים בין כל קופות החולים, בתי החולים ומוקדי החירום בישראל, על מנת לקצר את תהליך הטיפול בפצועים. החברה מגייסת 100 עובדים חדשים למשרות שונות ותתרום 500 שקל לעמותת "עיגול לטובה" בעבור כל ריאיון עבודה שיתואם. בנוסף, הקימה החברה חמ"ל ובו 2,500 מעובדיה השתתפו בגיוס תרומות עבור חיילים והמשפחות השכולות.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה