השוק

לקוחות עזבו, נושים מאיימים בתביעות: סטפוינט בדרך לפשיטת רגל?

בעקבות חובות עתק של 11 מיליון שקל, הסטארט-אפ הישראלי המפתח טכנולוגיה לאוטומציה של אקלים פנה לביהמ"ש בבקשה לחדלות פירעון. בבקשה הפרקליטים ציינו: "המלחמה אינה מאפשרת פעילות תקינה וסדירה". מתוך 34 עובדי החברה - נותרו שלושה, וגם הם גויסו למילואים
מערכת ice | 
סטפוינט במשבר כלכלי (צילום shutterstock, freepik, פלאש 90/ אייל מרגולין)
לאחר שנקלעה למשבר כלכלי החל מחודש מאי, שהעמיק לחובות עתק של כ-11 מיליון שקל, חברת סטפוינט (זירו אנרג'י לשעבר) הגישה אתמול (שני) בקשה לחדלות פירעון בבית המשפט המחוזי בתל אביב. את הבקשה הגישו הפרקליטים קרן רייכבך, גיא אידו ואבישי סנד ממשרד גורניצקי. רוב חובותיה של החברה הם לבנק דיסקונט ולבנק מזרחי, ומקצתם עבור ספקים וקבלני משנה.
עורכי הדין ציינו באחד מסעיפי הבקשה כי אחד הזרזים להגשתה הוא מלחמת ישראל בחמאס, וזאת מפני שפעילותה למעשה משותקת לחלוטין. "המלחמה אינה מאפשרת פעילות תקינה וסדירה של החברה, מתן מענה ללקוחותיה וגיוס משאבים נוספים בימים אלה (שניים ממייסדי החברה והמנכ"ל מגוייסים לצה"ל)", לשון הבקשה שהוגשה למחוזי. לאורך השנים החברה גייסה 10.5 מיליון דולר וזכתה לשורת מענקים ממדינת ישראל. 
ימי המערכה לא היטיבו גם עבור לקוחותיה של החברה. "בימים האחרונים חלק מהלקוחות של החברה הודיעו כי לאור חוסר מתן שירות ותמיכה טכנית באופן מלא ושוטף, הם מבקשים להפסיק את השירות עמה", ציינו הפרקליטים. "נושים של החברה החלו באיומים בדבר הגשת תביעות נגד החברה".
סטפוינט מפתחת טכנולוגיה לאוטומציה של אקלים בבניינים מרובי חדרים. החברה העסיקה עד לפני כחודשיים 34 עובדים, אלא שבעקבות החובות נאלצה לפטר כמעט את כולם. היום, פרט למנכ"ל החברה יפתח כהן ולעופר מאור (סמנכ"ל האופרציה) ודניאל חפץ (סמנכ"ל הטכנולוגיה) שהם שותפיו של כהן לייסוד החברה - אין בחברה עובדים. שלושת העובדים האחרונים בחברה לא מקבלים שכר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה