השוק

משרד האוצר מרחיב את תוכנית הסיוע לעסקים בעקבות המלחמה

לאחר הביקורת הרבה שתוכנית הפיצויים לעסקים לא מספקת, מתכנן האוצר לשנות את המתווה בחודש נובמבר, ולהרחיבו ל-8 מיליארד שקל לפחות
מערכת ice | 
עסקים קטנים (צילום shutterstock, פלאש 90/ אדי ישראל)
בעקבות הביקורת הציבורית: תוכנית הפיצויים שגיבש משרד האוצר לסיוע לעסקים בשל מלחמת חרבות ברזל תורחב.
כזכור, התוכנית שגיבש שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עם ראשי משרדו לסיוע בסך 4.5 מיליארד שקל לא הותאמה למשך הזמן האורך המשוער שתארך המלחמה ועל כן עוררה ביקורת מצד המגזר העסקי בישראל.

ב-ynet פורסם הערב (שבת) כי בכירי האוצר מגבשים תוכנית פיצויים רחבה לחודש נובמבר, עם אפשרות הארכה עד לסוף שנת התקציב, בהיקף משוער של כ-8 מיליארד שקל לפחות. עסקים עד להיקף מחזור שנתי של 100 מיליון שקל יוכלו לדרוש החזרי הוצאות ותשלום לעובדים שהוצאו לחופשה עד לסכום של 600 אלף שקל בנובמבר, לעומת עד 300 אלף שקל באוקטובר. לעסקים עם מחזורים מ-100 מיליון שקל ועד ל-400 מיליון שקל, תעלה תקרת הפיצוי עד לסכום מקסימלי של 1.6 מיליון שקל.
העיתונאי גד ליאור חשף כי באוצר החליטו שתביעה לפיצוי יוכלו להגיש גם בנובמבר רק מי שהפסידו לפחות 25% מהמחזור לעומת החודש המקביל אשתקד. במתווה המעודכן שיעור השתתפות המדינה בהוצאות קבועות יועלה באופן אחיד ויעמוד מעתה על 22% לכל הקבוצות השונות של פגיעה במחזור. שיעור ההשתתפות של המדינה עד לתקרת ההחזרים החדשה שתיקבע, יועמד על 75%. כן הוצע לכלול בהחזר מלא של ההוצאות ופיצוי מלא לירידה במחזורים את כל היישובים הרחוקים מרצועת עזה עד 20 ק"מ, במקום המצב הנוכחי של 0 עד 7 ק"מ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה