משפט

רה"מ נתניהו בוחן: חברי הקבינט יחוייבו לעבור פוליגרף

החשש: חברי הפורום המורחב, שכולל גם את ראשי סיעות הקואליציה, מדליפים מידע לכלי התקשורת. בשעת מלחמה מדובר בפעולה מסכנת נפשות. על כן, המשימה שהוטלה על ראש המל"ל וראש הסגל היא לבדוק היתכנות משפטית של המהלך - שטעון חקיקה בכנסת 
מערכת ice |  1
רה"מ נתניהו (צילום חיים גולדברג/פלאש 90)
הקבינט המדיני-בטחוני המורחב, מונה רבים משרי הממשלה המורכבת מיותר מ-35 שרים ממילא. בתקופה האחרונה עולה החשש מהדלפות חוזרות ונשנות של חלק מהמשתתפים בו. עתה (חמישי) דווח כי הסוגייה מטרידה את מנוחתו של רה"מ בנימין נתניהו, ולא מעט מהמשתתפים בדיונים.
הקבינט המדיני-ביטחוני הוא מרחב סגור לחלוטין. הדלפת מידע ממנו עלולה לסכן את הכוחות הפועלים בשדה הקרב, לשנות תוכניות צבאיות ולכלול מידע רגיש ומסווג שמקומו אך ורק בדיונים בפורום מצומצם ביותר. אלא שמאז המלחמה החלה, ובכמה ישיבות שערך הקבינט המורחב, פרטים מתוך השיחות דלפו לעיתונאים. 

נתניהו הטיל על ראש הסגל במשרד רה"מ צחי ברוורמן לבדוק כמהדרכים על מנת לטפל בסוגייה. אמש ביקש נתניהו מברוורמן ומראש המל"ל צחי הנגבי שתי משימות: לבדוק את ההיתכנות המשפטית לקיום פוליגרף לשרים חברי הקבינט, מהלך שטעון בחקיקה בכנסת. משימה נוספת היא לבדוק האם מידע שכבר הודלף ובו צעדים צבאיים יהיה אסור לפרסום בעזרת הצנזורה הצבאית.
ישיבת הקבינט ביום רביעי הייתה קצרה מהרגיל. כמה שרים הביעו מורת רוח מהעובדה שהישיבה התנהלה עם הפסקות ארוכות, ראש הממשלה יצא לדבר עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי לא נכח ושרים טענו שגם אם הקבינט המורחב מתכנס רק פעם בשבוע, הדיון בו צריך להיות רציני עם סקירות משמעותיות ומפורטות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קבינט מורחב מיותר, גחמה של ביבי (ל"ת)
    אחד העם 10/2023/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור