בארץ

נחשף: אלו ההוראות שקיבלו המחבלים מחמאס - "תהרגו את 'השבויים הקשים'"

פרטים חדשים מתפרסמים ממסמך הפקודות שנמצא אצל המחבלים שהשתתפו במתקפת הפתע. לפי דובר צה"ל מוחזקים כעת בעזה כ-30 ילדים ומן הממצאים ניתן להסיק כי כל סוגיית חטיפת הילדים תוכננה מראש ולא נעשתה בלהט הרגע
מערכת ice | 
תומכי חמאס (צילום פלאש 90/ נאסר אישתיה)
מגזין "אטלנטיק" פרסם היום (שישי) פרטים חדשים בנוגע לתכנית לקיחת השבויים שגיבש חמאס לקראת מתקפת הפתע על ישראל ב-7 באוקטובר. מן הממצאים עולה כי מחבלי הארגון קיבלו הוראות ספציפיות להפקיד את הנשים והילדים מהגברים ומכך ניתן להסיק כי סוגיית חטיפת הילדים תוכננה מראש.
אתמול חשף דובר צה"ל כי לפי ההערכות כ-30 ילדים ישראלים מוחזקים בשבי בעזה. המדריך המדובר הוא אותו מדריך שהציג הנשיא הרצוג במהלך ראיון שנערך עמו לרשת CNN. 
הרצוג אמר בראיון כי: "המדריך נמצא אצל אחד המחבלים שנתפסו בשטח ישראל, ומופיעות בו הוראות מסודרות לפרטי פרטים על האופן שבו על הרוצחים לנהל את מתקפת הטרור. בין השאר הם נקראים בו להרוג את "השבויים הקשים", אלה שעלולה להישקף מהם סכנה כלשהי, ולהשתמש בבני הערובה כמגינים אנושיים".
לפי ה"אטלנטיק", מההנחיות במדריך שניתן למחבלים עולה כי חמאס צפו כי העימות עם כוחות הביטחון הישראליים יארך מספר ימים, אך למרות שלצה"ל נדרש זמן רב להגיע לזירות הטבח, בסופו של דבר התוכנית להאריך את ההתבצרות בישראל לכמה ימים לא צלחה, ויישובי הדרום טוהרו ממחבלים כמעט לחלוטין בתוך יומיים או שלושה.
לפי המדריך, הותר רק למפקדי השטח הבכירים של חמאס הותר לנהל משא ומתן עם הרשויות הישראליות במהלך המתקפה, וגם אז הותר להם לעשות זאת רק בהדרכת הממונים עליהם כנראה ממונים הנמצאים בעזה.
כמו כן, במהלך החזקתם בבני הערובה הם נדרשו שלא לחלוק עם השבויים את האספקה שלהם – כגון מזון ושתייה למעט במקרי חירום. המחבלים נקראו לאיים להרוג את השבויים אם ימרדו, או אם ישראל תתקוף אותם.
על לפי ההערכות העובדה שהשבויים הועברו לעזה בעזרת אמצעי תחבורה מאולתרים מראה כי הארגון לא חשב שיצליח להעביר את השבויים לרצועה. קודם לכן השבוע כבר נחשפו כאמור פרטים מתוכנית השבי של חמאס כפי שמעיד עליה קובץ הפקודות למחבלים. מהמסמך עולה כי השלב הראשון של התוכנית כלל איסוף של השבויים במספר מקומות שנקבעו מראש על המפות, כל קבוצת מחבלים באזור פעילותה.
במסגרת השלב השני בוצע ריתוק ושליטה, ובמהלכו ייהרג כל אדם שנשקפת ממנו סכנה או שעלול להסיח את דעתם של המחבלים. לפי התוכנית, שלב זה כלל גם זריעת כאוס על-ידי שימוש בירי וברימוני עשן והלם, מכות חשמל, איומים והטלת אימה ושימוש באמצעים אלימים אחרים. המחבלים קיבלו הוראה לכפות כל שבוי, לבצע כפיתה קבוצתית לשבויים, ולהקפיד לכסות את עיניהם.
הרוצחים מחמאס הונחו גם לערוך חיפוש על השבויים, לקחת מהם את תעודות הזהות ולהרחיקם מאמצעי לחימה ומאמצעי התאבדות. הם נדרשו גם לשפר באופן מתמשך את ההתבצרות שלהם.
בכל הקשור לאספקה הונחו המחבלים לאסוף אוכל ושתייה רבים ככל האפשר, וכן תאורה ואמצעי עזרה ראשונה. הם הונחו שלא להשתמש באספקה שלהם כדי להאכיל את השבויים, אלא במקרה חירום.
בפרק "הסוואה והסתתרות" הונחו המחבלים שלא להצהיר על מספר החוטפים ועל כלי הנשק שלהם. הם נקראו גם להצית אש במספר רב של מקומות, ולא להסגיר מידע על מספר הפצועים וההרוגים מקרב החוטפים. עוד הופיעו במדריך הנחיות לניהול תקשורת בטוחה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה