בארץ

מלחמת חרבות ברזל, יום 8: איראן מאיימת במלחמה עם ישראל

האיראנים העבירו לישראל מסר לפיו הם עשויים לפתוח במלחמה אם הפגיעה בעזה תמשך, במקביל, חוסל מראד אבו מראד, ראש המערך האווירי בעיר עזה שלקח חלק גדול והכווין מחבלים במתקפה הרצחנית ביום שבת. חוסלו מחבלים שניסו לחדור מלבנון
מערכת ice | 
איראן מעצמה גרעינית (צילום pixabay, freepik)
יום שבת, יומה השמיני של מלחמת חרבות ברזל, המערכה הכבדה שהביאה להירצחם ונפילתם של לפחות 1,400 חיילים ואזרחים ישראלים. קבינט המלחמה בראשות נתניהו וגנץ החל להתכנס להערכות מצב תכופות. לפי שעה, מתקפת הפתע של חמאס על ישראל גבתה כ-3,700 פצועים. תמונת השבויים והנעדרים שנחטפו מאז פרוץ המערכה טרם התבררה באופן סופי והליך זיהוי הגופות טרם הושלם. 
איראן הודיעה היום דרך נציגי האו"ם וראש המל"ל צחי הנגבי עודכן בכך, כי תפתח במלחמה אזורית נגד ישראל אם הפגיעה בעזה תמשך, זאת כאשר ההפגזות של צה"ל נמשכות ויש תכנון לכניסה קרקעית. איראן טענה כי היא לא מעוניינת להכנס למלחמה, אך "יש לה קווים אדומים", על פי פרסום של ברק רביד בוואלה!
דובר צה"ל אישר מוקדם יותר כי צה"ל תקף מחבלי חמאס ששיגרו טיל נ"ט לעבר עוטף עזה כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר מחבלים של ארגון הטרור חמאס לאחר ששיגרו טיל נ"ט לעבר עוטף עזה. זוהתה פגיעה בחולייה.

כמו כן, צה"ל ושב"כ חיסלו מפקד כוח בנח'בה שהוביל את מתקפת הטרור של ארגון חמאס ביישובי עוטף עזה. כלי טיס של צה"ל, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, חיסלו את עלי קאצ'י, מפקד בכוח הנח'בה של ארגון הטרור חמאס, שהוביל מתקפת טרור ביישובי עוטף עזה בסוף השבוע האחרון. בשנת 2005 עלי נעצר בעקבות חטיפה ורצח של ישראלים והוחזר כחלק מעסקת גלעד שליט.
כמו כן, מטוסי קרב של צה"ל תקפו במהלך היממה האחרונה מפקדה מבצעית של ארגון הטרור חמאס, ממנה נוהלה הפעילות האווירית של הארגון. במהלך התקיפה חוסל מראד אבו מראד, ראש המערך האווירי בעיר עזה שלקח חלק גדול והכווין מחבלים במתקפה הרצחנית ביום שבת.
הוקם צוות המונה כ-200 קצינים וקצינות במילואים ליצירת קשר אישי וישיר עם משפחות הנעדרים הממונה על החטופים והנעדרים תא"ל (במיל') גל הירש, בהפעלה של חמ"ל החטופים והנעדרים שהוקם בצה"ל, הקים צוות ייעודי במטרה ליצור קשר אישי וישיר עם משפחות הנעדרים.
צוות ליווי המשפחות, בהובלת האלוף (במיל') מאיר כליפי מטעם הממונה על השבויים והנעדרים ותא"ל (במיל') ואבנר פז צוק מטעם צה"ל, מונה כ-200 קצינים וקצינות במילואים, שהתגייסו למטרה חשובה זו. הקצינים יעברו הכשרה ייעודית למשימה, ויצאו למפגש עם המשפחות. זאת, מתוך הבנת החשיבות של מתן מענה ויצירת קשר אישי, פנים אל פנים. יחד עם זאת, המאמץ להשגת כל המידע אודות החטופים והנעדרים ממשיך כל העת, ולא נשקוט עד שתינתן תשובה לכל משפחה ומשפחה.
בנוסף, כוחות צה"ל חיסלו חוליית מחבלים שניסתה לחדור לשטח ישראל מלבנון. תצפיות צה"ל זיהו הבוקר חוליית מחבלים אשר ניסתה לחדור לשטח ישראל מלבנון. כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל תקף את החולייה וחיסל מספר מחבלים.
היום הותרו לפרסום שמותיהם של 14 חללי צה״ל אשר משפחותיהם עודכנו:
- סרן (במיל׳) יעקב נדלין, בן 36, מאור עקיבא, לוחם בגדוד 7037 בחטיבת שומרון, נהרג בפעילות מבצעית בחטיבת שומרון
- סמל ים גולדשטיין אלמוג, בת 20, מכפר עזה, מפקדת כיתת טירונים בבה״ד 7, אגף התקשוב
- רב״ט תומר ליבוביץ, בן 19, מתל אביב, לוחם בגדוד 75, עוצבת סער מגולן
-  רס״ן (במיל׳) נוי שוש, בן 36, מבארי, חבר כיתת כוננות ביישוב
- רס״ר (במיל׳) דן אסולין, בן 38, ממבטחים, רבש״ץ ביישוב
- רס״ב (במיל׳) גיל בויום, בן 55, מבארי, חבר כיתת כוננות ביישוב
- רס״ר (במיל׳) שחף ברגשטין, בן 33, מכפר עזה, חבר כיתת כוננות ביישוב
- רב״ט רתם קוץ, בת 18, מכפר עזה, מפקדת כיתת טירונים בבה״ד 7, אגף התקשוב
- רב״ט אושר שמחה ברזילי, בת 19, ממזכרת בתיה, סמלת מבצעים בחטיבה הצפונית
- סמל עדי לנדמן, בת 19, מיקנעם עילית, תצפיתנית בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות
- רס״ם (במיל׳) יפתח גורני, בן 51, מבאר מילכה, חבר כיתת כוננות ביישוב
- סרן (במיל׳) עדי בהרב רבינוביץ׳, בן 62, מנתיב העשרה, חבר כיתת הכוננות בישוב
- רס״ם איברהים ח׳רובה, בן 39, ממע׳אר, גשש בחטיבה הצפונית באוגדת עזה 
- רסר (במיל׳) שחר צמח, בן 39, מבארי, חבר כיתת הכוננות ביישוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה