בארץ

מלחמת 'חרבות ברזל': נפילות באשקלון ואשדוד, שני פצועים קשה

בסביבות 9:00 הבוקר, נרשם דיווח על שני מחבלים שחוסלו במהלך קרב יריות עם כוחות צהל, בשער הנגב דיווח על 4 מחבלים שחוסלו על ידי כוחות צה"ל. מבין הפצועים, 23 אנוש, 340 קשה, 449 בינוני, 1233 קל, 56 חרדה ו-202 בהערכה רפואית, לוחמי צה"ל סיכלו מחבל שניסה לחדור לבסיס צה"ל, מסגד הופצץ בעזה
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
מלחמת חרבות ברזל נמצאת ביום השלישי והקבינט המדיני-ביטחוני הודיע באופן רשמי - ישראל במלחמה. נכון לשעה זו נרצחו למעלה מ-700 ישראלים ומשרד הבריאות מעדכן על 2382 פצועים שפונו לבתי החולים נכון ליום ראשון בשעה 23:30.
מבין הפצועים, 22 אנוש, 345 קשה, 462 בינוני, 1175 קל, 56 חרדה ו-209 בהערכה רפואית החל מאמש קופות החולים יתנו מענה טיפולי נוסף לתמיכה רגשית של 3 שיחות טיפוליות על ידי אנשי המקצוע. מענה זה הוא בנוסף למוקדי החירום של קופות החולים שפורסמו.
מחבל סוכל לפני זמן קצר בעודו מנסה לחדור לבסיס זיקים, על ידי לוחמים של חטיבת החילוץ וההדרכה. אין נפגעים לכוחותינו. עד כה סוכלו עשרות מחבלים על ידי כוחותינו. זוהו נפילות נוספות בשדרות ובינתיים גם על פי דיווחים מסגד הופצץ בעזה, לראשונה.
בסביבות 9:00 הבוקר, נרשם דיווח על שני מחבלים שחוסלו במהלך קרב יריות עם כוחות צהל, בשער הנגב דיווח על 4 מחבלים שחוסלו על ידי כוחות צה"ל, יחד עם זאת התושבים בשדרות ושער הנגב חייבים להשאר בבתים ולנעול את הדלתות. האירוע לא הסתיים.
דובר צה"ל מסר כי בגל תקיפה לילי; צה"ל תקף למעלה מ-500 מטרות אסטרטגיות של ארגוני הטרור ברצועת עזה 'מטוסי ומסוקי קרב, כלי טיס וכוחות ארטילריה תקפו במהלך הלילה מאות רבות של מטרות של ארגוני הטרור חמאס וגא"פ ברצועת עזה' בין המטרות שנתקפו, הושמדו שבע מפקדות מבצעיות של ארגון הטרור חמאס ומפקדה מבצעית נוספת של ארגון הטרור גא"פ.
בנוסף, צה"ל תקף מספר מבנים רבי-קומות, באחד מהם מוקמה מפקדה צבאית של ארגון הטרור חמאס. משם הכוון טרור נגד מדינת ישראל.  כמו כן, הותקף בניין שהיה בשימוש מבצעי של בכיר בכוח הימי של ארגון הטרור חמאס. בנוסף, כחלק מגל התקיפה העצים, הושמדו שלוש מנהרות טרור במרחב בית חאנון.
הותקפו מהאוויר גם שני נכסים מבצעיים של ארגון הטרור חמאס, כאשר אחד מהם ממוקם בלב מסגד. בנוסף, הושמד נכס בשימוש של ארגון הטרור גא"פ שמוקם במבנה מגורים בו מתגוררים פעילים בארגון הטרור. צה"ל ימשיך לתקוף בעוצמה ברצועת עזה ולפגוע אנושות בארגוני הטרור.
המשטרה הודיעה: "שוטרי ומתנדבי משטרת ישראל, לוחמי מג"ב ולוחמי הכוחות המיוחדים של המשטרה , ממשיכים להגן בגופם על האזרחים ופועלים בחזית המלחמה , חדורי, מסירות ואחריות.  גם במהלך הלילה,  כוחות משטרה מתוגברים  נפרסו  בשטח בפריסה מלאה ורחבה, מצוידים ונחושים להגיע לכל זירה במהירות, במטרה להציל חיים  ולהשיב את תחושת הביטחון לכלל אזרחי ישראל".
בשעות הלילה המאוחרות, כוחות המשטרה פועלים בעיר אשקלון בזירה בה נפגע מבנה מהירי הרקטי לפני זמן קצר. השוטרים פועלים לאבטח את הזירה ולסרוק אחר פריטי נפץ על מנת לאפשר לכוחות החרום וההצלה להגיע ולפנות פצועים ככל הנדרש. המשטרה קוראת לאזרחים להישאר בקרבת מרחבים מוגנים, להישמע להנחיות כוחות הביטחון ולהימנע מכל הגעה לזירות נפילה.
בחברון, מחבל שגנב טרקטור, הצליח לפרוץ חסם צבאי שמורכב מבטונדות בציר המתפללים, וניסה לפגוע בכוחות הביטחון שהיו במקום. לוחמי צה״ל ומג״ב ירו בו. אין נפגעים ישראלים. כרגע שער מערבי ופשפש ניר סגורים לנסיעה והליכה רגלית מקרית ארבע למערת המכפלה עד להגעת חבלן על מנת לאפשר חזרה לשגרה.
לפנות בוקר, נרשמו ‏חילופי אש עם מחבלים בכניסה לשדרות - צומת גבים, בקיבוץ נירים, עלומים, כפר עזה ובארי. שתי יממות לתוך המלחמה ועדיין צה"ל לא הצליח לחסל את כלל המחבלים ולהשתלט על הגבול.  במקביל, תקיפות נרחבות בעזה במהלך כל הלילה, ההדף הגיע לרדיוס של יותר משלושים ק"מ
ב-12:00 נורה מתח רקטות כבד לכיוון גוש דן, ירושלים ונתב"ג, כאשר שתי רקטות נפלו בתוך שטחים פתוחים וללא נפגעים.
12:47 רקטה נפלה באשקלון ואחת נוספת באשדוד, כתוצאה מכך גבר כבן 75 ואישה כבת 50 במצב קשה, שניים נוספים במצב קל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה