בארץ

שוב זה קורה: תפילה בהפרדה נערכה הבוקר בכיכר דיזנגוף

לאחר סערת תפילת יום הכיפורים, ערכו הבוקר מספר מתפללים תפילה בהפרדה בכיכר דיזנגוף למרות האיסור של הפיקוח העירוני בתל אביב. במהלך התפילה נראה ליאו די שאיבד את אשתו ושתי בנותיו נדחף כאשר הוא מחזיק את ארבעת המינים
מערכת ice | 
דיזנגוף (צילום פלאש 90)

בתחילת השבוע שעבר סערה הארץ מהדיווחים אודות עימותים שפרצו בין מפגינים למתפללים בזמן שהאחרונים קיימו תפילה בהפרדה בכיכר דינזגוף בתל אביב, זאת למרות שבית המשפט העליון אסר על כך. מאז הזמן שחלף היה נדמן כי האירועים מעט נרגעו, אך מסתבר שהבוקר שוב נערכה תפילה בהפרדה בכיכר דיזנגוף ללא אישור עירוני שניתן לכך.

במהלך האירוע נראה ליאו די שסכל את אשתו ושתי בנותיו בפיגוע ירי בבקעת ירי, כאשר הוא נדחף תוך כדי החזקת ארבעת המינים. חבר הכנסת בועז ביסמוט ושר לביטחון לאומי איתמר בן גביר גינו את האירוע. ביסמוט עצמו כתב בחשבון הטוויטר שלו: "פראי אדם שקמים  בבוקר ומחליטים לעשות רק רע - מול אדם שחרב עליו עולמו שלוש פעמים בפיגוע אכזרי, ומחליט בכל בוקר לקום ולעשות טוב. 

ליאו די, אתה גיבור ומופת עבורי, אני מחזק אותך, תמשיך להפיץ אור!"

גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב על כך ואמר: "התיעוד בו נראה ליאו די, שאשתו ושתי בנותיו נרצחו בפיגוע הירי בבקעה נדחף על ידי מפגין בכיכר דיזנגוף, רק בגלל שהעז להתפלל ולהחזיק ארבעת המינים ברחובה של עיר הוא מזעזע ומטריד. אני מגנה את זה בכל תוקף. הנחתי את המשטרה לפעול באופן נחוש נגד אותם פורעים בדיוק כמו שעצרו את היורקים אתמול לעבר צליינים".

מצד שני ראובן לדיאנסקי, חבר מועצת העיר תל אביב-יפו וראש סיעת "חי חילונים ירוקים" גינה את התפילה שנערכה ללא אישור של השיטור העירוני ודרש מראש העיר למנוע את התפילות בהפרדה במרחב העיר: נמשיך להיאבק נגד כל תופעה של הפרדה מגדרית בעיר, נגד כל ניסיון הדתה. אנחנו דורשים לנתק את הקשר הקיים זה שנים ארוכות בין העירייה לגופים משיחיים. אין להם זכות קיום במרחב העיר".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה