נדל"ן ותשתיות

סכנה לציבור: דליפת חומר רעיל בנמל חיפה

האירוע התגלה בין כמה מכולות כאשר אונייה הגיעה למסוף החומרים המסוכנים בנמל. מפקד האירוע הנחה את הלוחמים לפתוח ריסוס מים. לוחמי האש מהתחנה המקומית פועלים בזירה, והשטח מבודד מאזרחים לא ממוגנים
מערכת ice | 
דליפת חומר מסוכן בנמל חיפה (צילום כבאות והצלחה מחוז חוף)
זהירות: כבאות והצלה לישראל דיווחה הבוקר (חמישי) על אירוע דליפת חומר מסוכן בנמל חיפה. בשעה זו פועלים לוחמי האש מתחנת חיפה, בפיקודו של רב רשף ברק סילם ובנוכחות רב רשף כפיר ג'נח סגן מפקד תחנת חיפה, באירוע של דליפת חומר דליק ורעיל בנמל חיפה.
הדליפה התגלתה בין חמש מכולות על גבי אונייה, שהגיעה למסוף החומרים המסוכנים בנמל, כאשר בשעה זו מורידים את אותן מכולות זו אחר זו על מנת לאתר את הדליפה באמצעות יחידת ניטור החומרים של כבאות והצלה תחנת חיפה. עוד הוסיפו בכבאות והצלה כי הדליפה מינורית, השטח מבודד מאזרחים לא ממוגנים. עוד הוסיפו כי נכון לשעה זו אין כל סכנה לסביבה. 
אשתקד אירע מקרה דומה בו חומר בעל תכונות גירוי ודליקות (דומה לחומצה בכך שמסוכן לנשימה ולעור) דלף ממיכל. צוותי הכיבוי, יחד עם כוחות החירום של נמל חיפה, סגרו אז את הרציף והעבירו את החומר למקום מרוחק בו אין חשש לסיכון. הכוחות החלו בעצירת הדליפה וצמצום השפעתו של החומר המגרה והדליק. לאחר כמה שעות דווח כי גורמי המפעל המחזיק בחומר יגיעו למקום, וישאבו את הנוזל למיכל חדש ותקין.

לוחמי האש בזירת האירוע (צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף)
בהמשך הבוקר, המכולות הורדו מהאניה ללא ערכים לדליפה. המכולות נפתחו זו אחר זו ולוחמי האש באמצעות ניטור גילו ערכי חומר שדולף באחת המכולות. מפקד האירוע הנחה את הלוחמים לפתוח ריסוס מים למניעת אפשרות להתפתחות ענן חומר מסוכן והתחלת פעולות לסיום הדליפה, מניעת התפשטות עד לסיום האירוע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה