תקשורת ומדיה

זהירות, עוקץ: קיבלתם הודעה מ"בוקינג"? כך לא תפלו בפח

ישראלים רבים שהזמינו חופשה דרך האתר הפופולרי נתקלו בפנייה חוזרת להשלים את פרטי האשראי שעמו ביצעו את ההזמנה. אלא שמאחורי הצ'אט התמים מסתתרת חבורת נוכלים מתוחכמת שהצליחה לשים את ידה כבר על עשרות אלפי שקלים
מערכת ice | 
BOOKING בוקינג (צילום ויקיפדיה FREEPIK PIEXLES)
תקופת החגים היא זמן אידיאלי עבור ישראלים רבים להזמנת חופשות בארץ ובעולם. אתר "בוקינג" הוא אחת הפלטפורמות הנפוצות במדינות המערב, המציעה מגוון דילים ועסקאות תייירות משתלמות. עם זאת, עומס הגולשים והלקוחות הניכר באתר בתקופה זו של השנה, עלול לפתוח גם פרצה עבור כאלה המעוניינים לנצל את בהלת הישראלים לחופשה - לטובת מטרות לא חוקיות.
אמש (רביעי) דווח ב"תוכנית חיסכון" כי ישראלים רבים שהזמינו חופשה דרך אתר "בוקינג" התלוננו על כך שנעקצו. לדבריהם, לאחר שהשלימו את ההזמנה, קיבלו מהמלון הודעה דרך הצ'אט של האתר או אפליקציית "בוקינג" לפיה הם נדרשים להזין שנית את פרטי כרטיס האשראי שעמו שילמו על ההזמנה המקורית. ההודעה מייצרת רושם אמין לחלוטין, מפני שנראה שמדובר בהודעה שמתקבלת דרך האתר הרשמי של "בוקינג".
עד מהרה, הישראלים המזינים את פרטי האשראי שלהם, מגלים כי מדובר ברמאות: נוכלים שפרצו לכאורה לאתרי המלונות או לגורם שלישי, מתחברים דרכם ל"בוקינג" ושולחים את ההודעות לגולשים התמימים דרך האתר הרשמי - במה שעלול להיראות מן הצד כמו מהלך אמין לחלוטין. כך, למשל, אישה שהזמינה לאחרונה חופשה דרך האתר קיבלה הודעה מאתר לפיה היא מתבקשת להזין פרטי אשראי מחדש. לאחר שהזינה אותם, הבינה שפרטי האשראי שלה נגנבו. רבים כמוה הפסידו כספים רבים בעקבות התרמית. 
בעקבות חשיפת "תוכנית חיסכון", מסרה חברת "בוקינג": "ביטחון ובטיחות נמצאים בעדיפות העליונה שלנו, ואנו ב'בוקינג' משקיעים רבות בהגנה על השותפים והלקוחות שלנו באמצעות טכנולוגיות ייעודיות וצוותים המנטרים וחוסמים פעילויות חשודות מסביב לשעון. אנו בוחנים ומשפרים כל העת את מערכות האבטחה המקיפות שלנו ויכולים לאשר שלא היתה כל פרצת אבטחה למערכות של 'בוקינג.קום'. למרבה הצער, ללא מידע נוסף לגבי ההזמנות, לא נוכל לחקור מעבר לכך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה