בארץ

האלימות בחברה הערבית: הבחירות ברשויות הערביות יידחו?

ב-12 רשויות מקומיות נשקלת האפשרות להזיז את המועד בשלושה חודשים או למנות ועדה קרואה. הייעוץ המשפטי צפוי לבחון את הנושא ולגבש את עמדתו. חבילה של חמישה חוקים צפויה לעלות למליאת הכנסת במטרה להילחם בארגוני הפשיעה
מערכת ice | 
הלוויית האימאם בכפר קרע (צילום ג'מאל עוואד/ פלאש90)

בעקבות האלימות המתפשטת בחברה הערבית, שגבתה את חייהם של יותר מ-160 קורבנות, שוקלת הממשלה להביא לדחייתן של הבחירות לרשויות המקומיות ב-12 רשויות ערביות. הבחירות המקומיות צפויות להתקיים ב-31 באוקטובר, וקיים חשש הולך וגובר שארגוני פשיעה ועבריינים בכירים עלולים להתערב במערכת המוניציפלית.
במהלך דיון שהתקיים בוועדת המשנה למיגור הפשיעה בחברה הערבית שהתכנסה הבוקר (חמישי), ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעץ עם השרים ביחס להיתכנותה של אפשרות זו. מהלך נוסף שנבחן הוא מינוי ועדות קרואות שייבחרו על ידי משרד הפנים במקום המועצות המקומיות, ובראשן יו"ר ועדה קרואה שישמש כראש הרשות באופן זמני. חרף בקשת כמה מהשרים, המפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי סירב לאשר את פרסום שמות הרשויות.
 
השב"כ והמשטרה הביעו את חששם מכך שארגוני הפשיעה יאיימו על מועמדים לרשויות המקומיות, או יציבו מועמדים מטעמם. כך ישיגו שליטה על המועצות הערביות ויצברו כח נוסף. היקף הדחייה של הבחירות שנדון במהלך הישיבה הוא כשלושה חודשים. הייעוץ המשפטי ביקש לדון בנושא באופן מעמיק על מנת שיוכל לגבש עמדה. "ועדת השרים מקדמת חמישה חוקים חזקים מאוד שיהדקו את היכולת שלנו להילחם בארגוני הפשיעה", הצהיר ראש הממשלה נתניהו. החקיקה הצפויה למלחמה בפשיעה בחברה הערבית תרחיב את יריעת הכלים הטכנולוגיים והמנהליים עבור משטרת ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה