בארץ

ח"כ יצחק קרויזר: "שופטי בג"ץ נכסו לעצמם סמכויות שלא ניתנו להם מעולם"

אחרי הדיון הדחוף בכנסת לבקשתו של יו"ר סיעת עוצמה יהודית, ח"כ יצחק קרויזר בעקבות מותם הטראגי של שני הלומי קרב תוך שבוע אחד אומר בראיון ל-ice כי: "הדאגה להלומי והלומות הקרב הוא חוב מוסרי שלנו כחברה ועוד יותר כנבחרי ציבור שנדרש מאתנו עבור אלו שחזרו מהקרב פצועים בנפשם"

דוד זולדן | 
יצחק קרויזר (צילום ללא קרדיט)
משרד הביטחון יקים צוות לבחינת הליכי ההכרה בהלומי קרב שיגיש את המלצותיו במהלך חודש ספטמבר. הצוות יבחן את הליכי הטיפול בבקשות ההכרה של בר כלף ואור דוניו ז"ל ששמו קץ לחייהם בחודש שעבר. ח"כ יצחק קרויזר ממפלגת עוצמה יהודית ויו"ר סיעת "עוצמה יהודית" בכנסת שכינס דיון דחוף בעקבות מותם הטרגי, אומר בראיון ל-ice כי: "הדאגה להלומי והלומות הקרב הוא חוב מוסרי שלנו כחברה ועוד יותר כנבחרי ציבור שנדרש מאתנו עבור אלו שחזרו מהקרב פצועים בנפשם".
מה נדרש כדי שלאגף השיקום יהיה את הכלים לטפל במקרים המצערים כמו במקרה של בר כלף?
"במושב הקיץ העברנו את השלב הראשון ברפורמת נפש אחת ובמושב הקרוב נמשיך עם החקיקה עד שנשלים את הרפורמה כולה. בדיון הדחוף שקיימתי ביום שלישי האחרון עלו המסקנות הבאות:
1. הגדלת כוח האדם כדי לאתר את אותם "הלומים שקטים" ע"י המערכת טרם ההגעה למצבי קיצון.
2. הנגשת הטיפול הנפשי והליווי המקצועי קודם להכרה או במקביל אבל לא כתנאי.
3. קיצור זמן ההמתנה לתשובות מאגף השיקום.
4. חיזוק הקשר בין הקבוצות השונות על מנת לחזק ולטפח את הכבוד ותחושת "הביחד".
הדאגה להלומי והלומות הקרב הוא חוב מוסרי שלנו כחברה ועוד יותר כנבחרי ציבור שנדרש מאתנו עבור אלו שחזרו מהקרב פצועים בנפשם".
האם הכרעת בג"ץ באשר לנבצרות או להגבלת הסבירות הינה המלצה של שלטון הפקידים בעוד נציגי הממשלה הם הריבון וההכרעה בידם?
"שופטי בג"ץ נכסו לעצמם סמכויות שלא ניתנו להם מעולם. האיזון בין הרשויות הוא המתכון לשלטון דמוקרטי תקין. ההפיכה המשפטית של אהרון ברק והאמירה שלו: "שהכול שפיט" וכו', יצרה הפרה של האיזון בין הרשויות. ולכן על מנת להחזיר את האיזון הנדרש למערכת התחלנו לחוקק את "הרפורמה המשפטית".
 
האם על שר המשפטים להגיב לעתירה בבג"ץ בעניין עילת הסבירות - זאת מחשש שהדבר יתפרש כהסכמה לעצם הדיון בבג"ץ, שלשיטתך אין לו את הסמכות לדון בעניין?
"עצם הדיון של בג"ץ בתיקון לחוק יסוד הוא בעייתי ולכן כאשר שר המשפטים יגיב בנושא זה יתפרש הדבר כלגיטימציה לבג"ץ ועלול להכשיר את המקרים הבאים. ולכן מקרה זה רק מדגיש את הצורך בהמשך חקיקת הרפורמה במערכת המשפט".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה