בארץ

דוברה לשעבר של ח"כ הר-מלך שוחרר למעצר בית: "הראיות חלשות"

אלישע ירד, החשוד במעורבות בירי בו נהרג פלסטיני בן 19, ישוחרר למעצר בית בן שבוע לאור הקושי בראיות נגדו. התקרית לא תועדה וגופת הפלסטיני נקברה, מה שמקשה על החקירה
מערכת ice | 
אלישע ירד (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
תקרית הירי בכפר בורקה בה נהרג צעיר פלסטיני בן 19: בית המשפט המחוזי בירושלים הורה היום (שלישי) לשחרר למעצר בית בן שבוע את אלישע ירד, הדובר לשעבר של ח"כ לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית). לבקשת המשטרה עוכב ביצוע ההחלטה עד הערב ב-20:00.
ירד (22), תושב ההתנחלות רמת מגרון, נעצר לאחר התקרית יחד עם יחיאל אינדור בחשד שהגיעו לכפר הסמוך לרמאללה והתעמתו עם התושבים. אינדור, תושב עופרה, חשוד כמי שירה למוות בפלסטיני כאשר עורך דינו טוען להגנה עצמית. אינדור נפצע קשה בראשו באירוע כאשר ספג אבן גדולה בראשו והוא מאושפז בבית החולים.

השופטת תמר בר-אשר קבעה כי אין בראיות שנאספו עד כה לבסס חשד סביר למעורבות של ירד בעבירות המתה, וכי הראיות שהציגה המשטרה כדי לבסס את טענתה לשיבוש הליכי חקירה הן בעוצמה נמוכה מאוד.
ירד חשוד בכך שלאחר שחברו ירה בפלסטיני, נטל את הנשק והסליק אותו במאחז רמת מגרון. מאוחר יותר מסר אותו לשוטרים. ככל הנראה אם יואשם ירד יהיה זה בשיבוש הליכי חקירה ונשיאת נשק ללא רישיון, שכן אין ראיות שהיה מעורב בירי בפלסטיני.
 
גם לגבי היורה אינדור אין ראיות חזקות מאחר והפלסטינים מיהרו לקבור את גופת הצעיר שנורה, ולא ניתן לקשר בין אקדחו של אינדור לקליע בגופו. התקרית לא צולמה והעדויות מתבססות על תיאור המעורבים משני הצדדים.
פרט לירד ואינדור הישראלים, נעצרו גם 4 פלסטינים בחשד למעורבות באירועים האלימים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה