בארץ

ראש העיר תחת מתקפה: "מנע את הקמת הגשר מעל תל יבנה"

המועמד לראשות עיריית יבנה אלי מזוז וחברת מועצת העיר לשעבר רונית ארנפרויד והד"ר טל מימרן מרצה למשפטים ופעיל חברתי, במכתב חריף לראש העיר בו הם דורשים למנוע את בניית הגשר מעל האתר הארכיאולוגי, שייתכן שיקבל הכרה עולמית של אונסק"ו: "מדובר באירוע שיחריב את מיצובה של יבנה כעיר תיירותית לעם היהודי"
דוד זולדן | 
רועי גבאי ברקע תל יבנה (צילום ויקיפדיה, פייסבוק/ תל יבנה)
אלי מזוז, סגן ראש העיר ומועמד לראשות העיר יבנה, הפעילה החברתית וחברת המועצה לשעבר, רונית ארנפרוינד והד"ר טל מימרן מרצה למשפטים ופעיל חברתי, שיגרו מכתב רשמי לראש העיר רועי גבאי, בו הם מביעים את התנגדותם להקמת הגשר המתוכנן מעל האתר הארכיאולוגי שלמרגלות תל יבנה. ארנפרױנד ומזוז טוענים כי הממצאים במקום הינם מיוחדים וחשובים להיסטוריה היהודית והנוצרית, עובדה שטומנת בחובה פוטנציאל ייחודי להפוך את יבנה לאתר תיירותי ארצי ועולמי ואף להביא להכרה של אונסק"ו.
במכתב נכתב: "כידוע לך, כי מזה למעלה משנתיים, אנחנו נפגשים עם מומחי תחבורה, ארכיאולוגים ובעלי תפקיד שונים בכנסת ובממשלה במטרה למנוע הקמת גשר מעל האתר הארכיאולוגי למרגלות תל יבנה. עובדה ידועה לכל כי הממצאים הינם מיוחדים וחשובים להיסטוריה היהודית והנוצרית. עובדה שטומנת בחובה פוטנציאל ייחודי להפוך את יבנה לאתר תיירותי ארצי ויתכן גם עולמי והכרה של אונסק"ו״. לדברי ארנפרוינד, היא אף נפגשה עם 5 מתכנני תחבורה ועם פרופ' דן בהט, ארכיאולוג שחפר בעבר ביבנה, כדי להגיע למסקנות בנושא.
''לקראת היבחרך, הודעת כי תמנע הקמת גשר ולאחר מכך במועצת העיר הודעת כי קיימות 3 חלופות שאחת מהן אמנם מבטלת את הקמת הגשר. עם זאת, עד היום לא הוצגו החלופות במועצת העיר ולציבור ונראה לנו נכון וראוי כי יוצגו. לצערנו ככל שאנחנו יודעים, נכון להיום גופי התכנון ממשיכים לקדם את התכנון המקורי של הקמת הגשר מעל האתר הארכאולוגי למרגלות התל".
"בשל חשיבות הנושא", כתבו השלושה, ״דחיפותו ומשמעותו. אנו פונים אליך בבקשה וקריאה בשם תושבים רבים (כולל 3,000 איש ואישה שחתמו על העצומה כנגד הקמת הגשר/מחלף), להודיע לאלתר לרשויות התכנון במכתב שחתום על ידך, באופן חד משמעי וברור כי עיריית יבנה לא תאפשר הקמת גשר מעל האתר וככל שרשויות התכנון ינסו לקדם מהלך שכזה העירייה תתנגד באופן נחרץ ולא תאפשר בנייה שכזאת״.
עוד כתבו מזוז ארנפרוינד ומימרן: ״בהקשר זה, נציין כי שוחחנו עם שר המורשת בנושא הגשה לרישום של תל יבנה לרשימת אתרי המורשת העולמיים של אונסק״ו, וזכינו לתגובה תומכת מאוד מצידו. סיכמנו כי נמשיך לעמוד מול השר בקשר בנושא, ונשמח להתקדם בנושא בשיתוף פעולה עם עיריית יבנה״.
 
״ראש העיר הניף דגל של שקיפות ולצערנו בימים אלה, בנושא שהינו מהחשובים לעתיד עירנו, לא חשפו בפנינו את החלופות לכאורה שקיימות ויתרה מכך, ככל שאנחנו יודעים, החלופה המקודמות הינה בניית גשר כזה או אחר, כלומר גם גשר שיתכן וישנו בו מעט את ממדיו, הוא אירוע שיחריב (ולא פחות) את האפשרות למצב את יבנה כעיר תיירותית לעם היהודי וגם לעולם הנוצרי כולו. משמעות חוסר ההחלטה החד משמעית וברורה מול רשויות התכנון ורמ"י היא החמצה קולוסאלית לדורי דורות. אנחנו הצענו ומציעים גם כעת את עזרתנו למאבק ולהחלטה שלא ניתן להרוס את האתר הארכיאולוגי ולא ניתן שיבנה הגשר מעליו ושום גשר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה