משפט

ועדת החוקה מסכמת 153 ישיבות ו-15 הצעות חוק שאושרו

ח"כ שמחה רוטמן יכול להרשות לעצמו לצאת לפגרה בתחושת סיפוק גדולה אחרי שרשם הישג נאה כשהעביר בפרק זמן קצר 15 הצעות חוק לקריאות שניה ושלישית ומתוכן 13 שאושרו סופית במליאת הכנסת ונכנסו לספר החוקים
דוד זולדן | 
בנימין נתניהו, יריב לוין, שמחה רוטמן (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
ועדת החוקה בראשות ח"כ שמחה רוטמן, מסיימת את המושב הראשון של הכנסת ה-25 בסימן חקיקת הרפורמה במערכת המשפט והידוק הפיקוח על גופי האכיפה והחקירה.
במהלך המושב שנמשך כשמונה חודשים, קיימה הוועדה 153 ישיבות, אישרה 15 הצעות חוק לקריאות שנייה ושלישית מתוכן 13 אושרו סופית במליאת הכנסת ונכנסו לספר החוקים
יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן: "הפעילות של ועדת החוקה בקידום התיקון היסודי במערכת המשפט קיבלה בדרך הטבע הרבה מאוד כותרות, אבל מבחינתי חשובה לא פחות העבודה של הוועדה בפיקוח ובחקיקה בנושאים רבים ומגוונים, המשפיעים על כל אזרחי המדינה".
עוד ציין רוטמן כי: "דיוני הוועדה בנושא הפעלת הרוגלות הובילו להחלטה החוצה קווי קואליציה ואופוזיציה, הקוראת לממשלה להקים ועדת חקירה. הצעה שאומצה על ידי שר המשפטים. החקיקה להורדת רגולציה ובירוקרטיה, ללוחמה בפשיעה ובגביית דמי החסות, לחיזוק התעשייה המקומית בפריפריה ועוד שעות רבות של דיוני מעקב על התמשכות הליכי חקירה והעמדה לדין, ישפיעו לטובה בעזרת ה' על חיי כולנו".
בהתייחסו לניהול דיוני הוועדה אמר: "אני מקווה שבמושב הבא ניתן יהיה לפעול בשיתוף פעולה פרודוקטיבי עם כל חברי הוועדה לרווחת כל אזרחי ישראל".
חוקים שאישרה הוועדה לקריאות שנייה ושלישית:
חוק יסוד: השפיטה - עילת הסבירות, חוק יסוד השפיטה: הרכב הוועדה לבחירת שופטים והצ"ח המשלימה לתיקון חוק בתי-המשפט; הרחבת "החוק הנורבגי"; "חוק הפרוטקשן", במסגרתו נקבעו עבירות חדשות עם חזקת מודעות, ענשי מינימום, וחילוט אזרחי של כספים מהעבריינים גם ללא הרשעה; החוק להקלה בבירוקרטיה הנדרשת בעת "מיחזור משכנתה"; הגנה מעיקול כספי סיוע להורה עצמאי; הארכת הוראת השעה המרחיבה את תקופת המאסר המרבית שניתן לשאת בעבודות שירות לתשעה חודשי מאסר; הארכת ההסדר המיוחד לעיכוב הליכים בעת ניהול מו"מ לגיבוש הסדרי חוב; עיגון הוראת השעה המאפשרת לרשמי הוצאה לפועל לאחד תיקים מיוזמתם.
 
במסגרת חוק ההסדרים, עיגנה הוועדה כהוראת קבע הסדר המאפשר הענקת גמלה מהביטוח הלאומי, לעובדי תאגיד שניתן בעניינו צו שיקום בחדלות פירעון, וכן את החוק להפחתת רגולציה בעת מתן צו ירושה, ואת החוק המרחיב את סמכויות המרכז לגביית מאות אגרות ומייעל את עבודת המרכז. 
הצעת החוק מטעם הוועדה - חוק יסוד: השפיטה - ביקורת שיפוטית על חקיקה רגילה ופסקת התגברות - אושרה בוועדה ובמליאה לקריאה ראשונה וטרם החלה הכנתה לקריאות שנייה ושלישית
למרות שלוועדה אין מכסה מחייבת על פי תקנון הכנסת לדיוני מעקב אחר פעולת הרשות המבצעת, קיימה הוועדה מספר שיא של דיוני מעקב מהותיים בנושא חוק האזנת סתר על רקע פרשת NSO ובנושאים נוספים ובהם: מדיניות חקירה והעמדה לדין בעבירות הסתה לטרור, מדיניות חסימות הכבישים של משטרת ישראל ואופן מימושה בהפגנות, בחינת מספר תקני השיפוט והעומס השיפוטי, טיפול הפרקליטות והמשטרה במקרי אלימות כלפי דיירים עם מוגבלויות במוסדות ובמסגרות בניהול המדינה ובניהול גורמים פרטיים.
במהלך הפגרה צפויה הוועדה להמשיך ולהכין לקריאות שניה ושלישית רפורמה גדולה להפרדת מנגנון הריבית מדמי הפיגורים ואת החוק לבחירת רבני ערים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה