בארץ

ההנהגה החקלאית על ביטול המכס לחלב: "הבל הבלים, הכל הבל"

"החתימה החד צדדית על הצו הינה פעולה תקדימית ולא אחראית ובעיקר כניעה לרשתות השיווק והיבואנים", אמר יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ', עושה אולי לראשונה את הדבר הנכון למלחמה ביוקר המחיה ומבטל את המכס בשיעור של 40% על חלב מיובא ובכך מאפשר יבוא של חלב נוזלי ללא הגבלה וזו לא פחות מבשורה גדולה ליוקר המחיה בישראל. כמובן, שמיד אחראי זה הגיעו התגובות, כאשר הנהגת החקלאות בישראל תקפה את ההחלטה והאשימה את השר בתעדוף חקלאים בחו"ל מאשר בארץ. 
יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח: ״החתימה החד צדדית על הצו המסיר את המכס ופותח את ייבוא החלב הניגר הינה פעולה תקדימית ולא אחראית ובעיקר כניעה לרשתות השיווק והיבואנים שכן אין כלל מחסור בייצור חלב בישראל. ההחלטה בעלת השלכות רוחב אדירות העלולות לפגוע בחקלאי הישראלי המתיישב בפריפריה, מחזיק אדמות סמוכות לגדר הגבול ומשתתף במאמץ הלאומי לשמירה על בטחון המזון. המהלך המתעדף את החקלאי הפולני על זה הישראלי מייצר חוסר יציבות בתקופה מאתגרת מאוד לחקלאות הישראלית.

על ממשלת ישראל לתמוך בייצור המקומי, להבטיח את הייצור החקלאי הישראלי ולשמור על ביטחון המזון ולא לפעול באופן חד צדדי ולפגוע במפעל חיים בני עשרות שנים לטובת החלטות פופוליסטיות״.
מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום (אבו) וילן: "הצהרתו של סמוטריץ' היא הפרה גסה של כל ההסכמים שנחתמו ובגינם הסכימו המחלבות והרפתנים להפחתת העלאת המחירים. זוהי פגיעה אנושה באמון בין החקלאים לבין הממשלה והחלטה שתגרום נזק אדיר לשוק החלב הישראלי ובסופו של יום גם לצרכן הישראלי. על החלטתו של שר האוצר הפועל מטעם בית המדרש של קהלת, אמר קהלת עצמו  - הבל הבלים הכל הבל."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה