בארץ

משבר חדש ביחסים בין ישראל לארה"ב? בארה"ב זועמים

בארה"ב זועמים בעקבות הדיווחים על שינויים באישורי הבנייה ביהודה ושומרון. דובר מחלקת המדינה האמריקאית פרסם הצהרה תקיפה נגד ההחלטה הישראלית
מערכת ice |  1
דגלי ארצות הברית וישראל (צילום shutterstock)
ישראל שוב מסתבכת עם ארה"ב? על רקע הדיווחים על שינויים באישורי הבנייה ביהודה ושומרון, אשר תקצר את ההליך בכך שיידרשו שני אישורים בלבד ולא באופן בלעדי בידי הדרג המדיני ותעביר את הסמכות לידי של בצלאל סמוטריץ', בארה"ב מאוד לא רגועים. 
בהצהרה רשמית שפרסם הלילה (בין ראשון לשני) דובר מחלקת המדינה בארה"ב, מת'יו מילר, טען כי ארה"ב "מוטרדת עמוקות מההחלטה של ישראל לקדם כ-4,500 יחידות דיור בגדה המערבית, ומהדיווחים על שינויים במנהלת ההתנחלויות שמזרזים את תכנון ואישור הבנייה". 

מילר, בשם הממשל בארה"ב, כתב כי "אנו קוראים לממשלת ישראל למלא את ההתחייבויות שהיא קיבלה בעקבה בירדן ובשארם א-שייח במצרים - ולנהל דיאלוג שמטרתו למנוע הסלמה. אנו מתנגדים להרחבת ההתנחלויות ולפעולות חד צדדיות המהוות מכשלו לשום והופכות את פתרון שתי המדינות לקשה יותר להשגה". 
יש לציין כי קדמה להצהרתו של מילר, בארה"ב העבירו מסרים לישראל לפיהם "פורום הנגב", מפגש פסגה שהיה צפוי להתקיים בתחילת החודש הבא, יידחה על רקע אישור תוכניות הבנייה ביהודה ושומרון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גם אני מוטרד עמוקות
    פיל 06/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהזדמנות זו שאוסישקין מת, אני רוצה לספר לארה"ב עד כמה אני מוטרד עמוקות משורה של נושאים: הבניה בשטחי קליפורניה, טקסס וניו מקסיקו אשר נגזלו ממקסיקו. החפירה של תעלת פנמה על שטח שהופקע מידי פנמה. הניסויים הגרעיניים באטול ביקיני, איים שלווים של האוקיינוס השקט, אחרי שהצבא האמריקני גרש משם את התושבים. הבניה על האדמות שנגזלו מן האומות הראשונות: הנבאחו, הלאקוטה, הסו, האפאשים, הקומנצ'ים, הקרואו ועוד עשרות שבטים ילידים שהוגלו מעל אדמתם בכוח הזרוע ונטבחו באלפיהם. הבניה על איי הוואי אשר נגזלו מתושביהם הילידים לטובת האינטרסים של כמה מגדלי אננס אמריקנים. הדברים הללו מטרידים עמוקות, והייתי שמח לדון בהם, לו רק היה עם מי. לצערי, נשיא ארה"ב עסוק בלחיצות ידיים עם הארווי הארנב הדמיוני הבלתי נראה ובנפילה על שקי חול, כך שאין ממש דרך לתקשר אתו.
    סגור