בארץ

בקואליציה זועמים על השר אליהו בעקבות המתקפה החריפה על הנגיד

בקואליציה אמנם לא רווים נחת מהנגיד מאז השבעת הממשלה והתקדמות הרפורמה המשפטית אבל דווקא הם זועמים על דבריו החריפים של השר אליהו נגד הנגיד
דוד זולדן | 
משה ארבל, עמיחי אליהו (צילום פלאש 90/ נעם רבקין פנטון, יונתן זינדל)
כזכור, נתניהו לא מתכוון להאריך את כהונתו של הנגיד לקדנציה שנייה אבל בקואליציה לא ממהרים לגונן על השר אליהו בעקבות דבריו החריפים נגד הנגיד. שר הפנים והבריאות משה ארבל תקף את אליהו על הביקורת שהשמיע כלפי הנגיד ואמר בין השאר כי: "הדברים הבוטים והלא ראויים שהשמיע השר נגד נגיד בנק ישראל אינם במקומם".
שר המורשת עמיחי אליהו נציג עוצמה יהודית משלח חיצי ביקורת היום בנגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, בריאיון ברדיו קול ברמה וכך זה נשמע: "הוא מלכלך על מדינת ישראל ופוגע בדירוג האשראי של המדינה", אמר אליהו. "הוא היה צריך להיות מגולגל מכל המדרגות. זה פרא אדם. לא ייתכן שפקידים ייצאו נגד הממשלה".
אליהו התייחס לכך שסוכנות הדירוג מודי'ס הורידה את תחזית הדירוג של ישראל בעקבות הרפורמה המשפטית המתגבשת. מוד'יס כתבה אז בחוות דעתה כי: "הממשלה הדגישה את כוונתה לשנות את אופן בחירת השופטים ולכן המתח נמשך, למרות ניסיונות ההידברות".
גם יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, גינה את דברי השר אליהו. "הטייסים הם 'בוגדים שבמדינות אחרות היו תולים אותם', היועמ"שית 'אשמה בפיגועים ובאלימות בחברה הערבית', ועכשיו נגיד בנק ישראל הוא 'פרא אדם שפוגע בכלכלת המדינה'. קואליציית 'הרצפה העקומה' של נתניהו מסיתה - והוא שותק. אני קורא לנתניהו לגנות באופן מלא את האמירות המבישות והמפלגות, מול מי ששומרים על המדינה ומשרתים אותה שנים ארוכות. שתיקתו מול קואליציית ההסתה מהדהדת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה