בארץ

הראל ביטוח: מדד המחירים יעלה ב-0.2% בחודש יוני

על רקע פרסום מדד המחירים לצרכן וההפתעה של האנליסטים, ראש אגף כלכלה ומחקר מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים, עפר קליין, מפרסם את התחזית שלו לחודש יוני וטוען - "התחזית הראשונית שלנו למדדים הקרובים היא לעלייה של כ-0.2% במדד יוני"
מערכת ice | 
עופר קליין (צילום יונתן בלום)
מדד המחירים לצרכן עלה בחודש מאי ב-0.2% כך שקצב האינפלציה השנתי עומד על 4.6%, רמה שהיא גבוהה מיעד יציבות המחירים אבל מצביעה על האטה מסוימת. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. עוד עולה מהנתונים כי עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי הפירות טריים שעלו ב- 11%, תרבות ובידור עלו ב-1.1% ודיור עלה ב-0.5%.
ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי הירקות טריים שירדו ב-2.9% ריהוט וציוד לבית והלבשה והנעלה שירדו ב-0.8%, כל אחד. מחירי שכר הדירה ללא שכירות ציבורית עלו ב-0.4%. בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מציינים כי כי בשכר הדירה החודשי, עבור השוכרים אשר חידשו חוזה, נרשמה עלייה של 3.6% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 8.6%.
עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים, הגיב למדד המחירים לצרכן וכבר מסר את התחזית שלו למדדים הקרובים: "התחזית הראשונית שלנו למדדים הקרובים היא לעלייה של כ-0.2 אחוז במדד יוני כאשר ירידה במחירי ההלבשה, הפירות והירקות תתקזז עם עלייה במחירי השכירות והתחבורה. התחזית למדד יולי 0.4-0.3 אחוז עם עלייה נוספת במחירי השכירות והנופש (בישראל ובחו"ל). חשוב לציין שלאור הירידה במחירי הנפט בעולם מחירי הבנזין צפויים לרדת ביולי, עם זאת ייתכנו שוב שינויים במס הבלו שיתפרסמו רק ברגע האחרון. תחזית האינפלציה שלנו ל-12 החודשים הבאים יורדת ל-2.7 אחוזים, בשע"ח הנוכחי.
"המדד המפתיע כלפי מטה לצד התחזקות השקל בימים האחרונים והחלטת הפד שלא להעלות את הריבית החודש מרחיקים להערכתנו גם את עליית הריבית בארץ. יחד עם זאת, עד למועד ההחלטה ב-10 ביולי יש עוד זמן רב וההתפתחויות הצפויות בשער החליפין יהוו גורם משמעותי בהחלטה.
מוקדם יותר היום הבנק המרכזי בגוש האירו העלה את הריבית ברבע נקודת אחוז בהתאם לצפי ל-3.75 אחוזים (3.5% ריבית הפיקדונות). הבנק עדכן משמעותית כלפי מעלה את תחזית האינפלציה ללא מחירי המזון והאנרגיה לשנתיים הבאות (5.1% השנה). לאור זאת נגידת הבנק הדגישה שבסבירות גבוהה הם יעלו את הריבית בהחלטה הבאה. במקביל, הבנק מגביר את ההידוק כאשר הודיע על צמצום מהיר יותר של מאזנו כבר בעוד כשבועיים (תחילת יולי), כאשר יפסיק לרכוש את האג"ח שרכש בעבר שמגיע לפידיון. החלטה זו תומכת בהתחזקות האירו בעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה